CEC Bank a devenit prima banca locala care anunta public ca a luat masura de blocare a cardurilor in urma atacului informatic despre care circulau zvonuri in piata financiara. Citeste mai jos o serie de informatii utile si necesare pentru orice posesor de card.
In cazul in care clientul observa ca din contul sau bancar a disparut o anumita suma de bani, acesta trebuie sa anunte in cat mai scurt timp banca emitenta a cardului.

Dupa raportarea incidentului, clientul poate solicita bancii emitente inchiderea cardului si emiterea unuia nou.

Pentru siguranta, este bine ca in cazul in care clientul este posesorul unui card de credit sa solicite Biroului de Credit o copie a raportului de credit pentru a o verifica cu atentie.

In Romania, numarul incercarilor de frauda a fost intotdeauna cu mult sub nivelul european, iar introducerea pe piata a unui numar tot mai mare de carduri cu cip a scazut si mai mult riscul de frauda.

Exista o serie de reguli de baza pe care orice posesor de card trebuie sa le respecte: sa nu dezvaluie codul PIN nimanui, sa fie tot timpul la curent cu locul unde se afla cardul si sa anunte banca in cazul pierderii sau furtului acestuia.

La bancomat, utilizatorul trebuie sa se asigure ca nu este niciun dispozitiv suspect montat si sa acopere tastatura cu mana atunci cand scrie codul PIN.

Pentru cumparaturile online, este foarte important ca posesorii sa-si inregistreze cardul in sistemul 3D Secure si sa le foloseasca pe site-uri securizate. Tranzactiile in 3D Secure presupun ca atat posesorul de card, cat si comerciantul sa fie inscrisi in 3D Secure.

ATAC INFORMATIC: Mii de carduri au fost compromise

- CEC Bank a hotarat sa blocheze peste 17.000 de carduri Visa, dupa ce a primit mai multe sesizari oficiale conform carora informatiile aferente unui numar de carduri emise de mai multe banci din Romania si din strainatate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internationale.

Banca a anuntat ca a aplicat masura de blocare si re-emitere card si cod PIN, fara cost, pentru un numar de carduri din portofoliul propriu.

CEC Bank este prima banca locala care anunta public ca a luat masura de blocare a cardurilor in urma atacului informatic.

- La scurt timp dupa anuntul bancii a venit reactia Visa, care a deschis o ancheta in acest sens si a precizat ca lucreaza indeaproape cu bancile pentru a asigura ca posesorii de card sunt protejati.

Compania i-a atentionat pe posesorii de carduri ca trebuie sa fie atenti la conturile lor si sa raporteze bancii emitente orice activitate suspecta sau neobisnuita.

„Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei isi vor primi banii inapoi, in conformitate cu termenii si conditiile bancii care le-a emis cardul”, a explicat directorul general pe Romania al Visa Europe, Catalin Cretu.

- Si celalalt mare emitent de carduri de pe piata locala, Mastercard, a mentionat ca sistemele proprii nu au fost compromise, dar ca monitorizeaza situatia pentru a afla in ce masura datele privind cardurile de plata ar fi putut fi expuse unui risc.

- Totodata, Asociatia Romana a Bancilor (ARB) a fost sesizata ca unele banci au fost avertizate ca o posibila bresa de securitate la un procesator european ar fi condus la dezvaluirea unor informatii legate de tranzactiile efectuate cu unele carduri.

Reprezentantii ARB au spus ca departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul bancilor au luat masuri pentru depistarea eventualelor incidente si urmaresc cu atentie tranzactiile efectuate pe carduri, disponibilitatile banesti ale clientilor fiind in siguranta.

- Potrivit unor surse bancare, procesatorul international responsabil cu scurgerea de informatii privind cardurile clientilor din Romania lucreaza, printre altele, cu benzinariile OMV.

Oficialii companiei austriece au precizat ca datele de pe cardurile de credit ale clientilor nu sunt stocate, in niciun moment, in sistemele interne ale OMV si ca vor face tot posibilul sa sprijine rezolvarea acestei situatii

Educatia financiara este esentiala pentru wall-street.ro, nu doar informatiile de business pe care le oferim in fiecare zi.

Tocmai de aceea, am lansat proiectul editorial CardPayment,prin care ne-am propus sa gasim cele mai bune sfaturi pentru posesorii de carduri. Pune aici intrebarile tale si noi iti raspundem.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri