2011 a fost anul in care s-a simtit mai mult ca oricand concentrarea asiguratorilor catre diversificarea portofoliilor si promovarea cu precadere a produselor non-auto. ”Nevoia crescuta de protectie (n.r. a populatiei) din aceasta perioada a creat mediul propice lansarii de noi produse in acest segment, in special pentru asigurarile de viata si sanatate”, apreciaza Carmen Radu, director general adjunct Eureko Asigurari.

Potentialul existent la nivel de piata si instabilitatea economica au stimulat, de asemenea, consolidarea jucatorilor prin achizitii si fuziuni. Un alt puncte forte pentru piata asigurarilor in 2011 l-a reprezentat implementarea unor deductibilitati fiscale partiale pentru angajatori.

"Putem spune ca 2011 a fost un an intens [...], insa, relativ echilibrat din punct de vedere al evolutiei business-ului, raportat la anul anterior. Traim vremuri atipice in care o stagnare a pietei sau o usoara descrestere sunt vazute ca ceva normal. Chiar daca segmentul auto a fost afectat de contextul economic si de limitarea creditarii si a leasingului, ne-am bucurat sa vedem ca asigurarile de viata sunt pe un trend ascendent si ca societatile de asigurare au gasit solutii pentru mentinerea si atragerea de clienti pe acest segment", spune Adrian Marin, CEO al Generali Romania.

Citeste si:

Care vor fi oportunitatile si amenintarile pentru piata de asigurari in 2012? Citeste mai jos o analiza SWOT realizata cu ajutorul celor doi manageri.