"Avand in vedere ca majoritatea cumparatorilor de obligatiuni in Europa sunt banci, care se confrunta acum cu presiuni privind noile cerinte de capital, interesul pentru astfel de emisiuni este limitat. Pe de alta parte, in piata din SUA, unde exista si o lichiditate mai mare, cumparatorii sunt fonduri mutuale, fonduri de pensii, o serie de investitori care s-au aratat interesati de Europa Centrala si de Est. Astfel, cel mai probabil alegerea va fi sa iesim pe piata americana", a declarat Dragoi pentru Mediafax.

Oficialul MFP a avut marti la Viena mai multe intalniri cu investitorii, carora le-a prezentat reformele intreprinse de Romania in ultimii ani, ce masuri sunt in continuare in implementare si indicatorii macroeconomici din 2011, precum si fundamentele pentru acest an.

"Au fost intalniri cu multi investitori care s-au aratat foarte intersati de Romania. Am avut chiar doua banci care au venit cu grupuri de investitori clienti gata sa investeasca in Romania", a exemplificat Dragoi.

In noiembrie anul trecut, autoritatile romane au organizat un roadshow in SUA, primul astfel de turneu de prezentare din ultimii 16 ani, care nu s-a finalizat insa cu lansarea unei emisiuni, desi intentia partii romane era sa faca o prima licitatie chiar in 2011.

Citeste si:

Dragoi spunea atunci ca nu s-a grabit sa lanseze o emisiune de obligatiuni in SUA pentru ca povestea de succes a Romaniei era inca prea putin cunoscuta, si era un moment usor mai tensoinat pe pietele internationale.

Ulterior, oficialul MFP a aratat ca vor fi organizate anual roadshow-uri de prezentare atat in Europa, cat si in SUA, chiar daca nu se va lansa automat si o emisiune de obligatiuni, pentru a mentine permanent contactul cu investitorii si a face cunoscuta situatia din Romania.

Potrivit strategiei MFP, in 2012 vor fi atrase imprumuturi de pe pietele externe de aproximativ 2,5 miliarde de euro.