“Cred ca odata cu criza una dintre lectiile pe care le-am invatat este ca trebuie sa oferi niste beneficii importante pentru detinatorii de carduri, mai ales in momentul in care distribui acest card in parteneriat cu o companie non-bancara. Daca partenerul non-bancar ofera aceleasi beneficii sau altele mai bune, de exemplu, daca are un birou de creditare care acorda credite cu dobanzi mai mici, nu este suficient sa emiti un card cu logo-ul tau, cu niste beneficii care nu sunt relevante sau sunt greu de obtinut – puncte pe care nu poti sa le acumulezi sau daca le acumulezi este dificil sa obtii niste beneficii concrete sau le obtii doar duminica intre orele 14 si 21. Cred ca s-au invatat niste lectii, iar noile produse co-branded vor fi mult mai performante”, a declarat, intr-un interviu acordat wall-street.ro, Catalin Cretu.

Acesta spune ca unul dintre cardurile co-branded care s-a dovedit performant este cel care implica un parteneriat intr-o o banca si un operator de telefonie mobile.

Citibank, in parteneriat cu Vodafone, a lansat anul trecut un card co-branded Visa prin care abonatii abonatii companiei primesc puncte de loialitate si reduceri la peste 1.200 de comercianti.

Vodafone si Citibank lanseaza un card prin care clientii au reduceri la Domo si intra gratuit la Peles

Vodafone si Citibank lanseaza un card prin care clientii au...

Printre acestia se numara hoteluri, restaurante, magazine agentii de turism, centre medicale si retaileri precum Domo, Mango,Swatch sau Cellini.

Cretu estimeaza in acest an o crestere de 20% a pietei de carduri din punct de vedere al volumelor, pe fondul deschiderii unor nise noi unde in prezent se fac mai multe plati cu numerarul, precum plata taxelor si impozitelor locale.

Vorbim aici intre 5-7 miliarde euro platiti anual, din care 99,9% sunt achitati cu numerar. Aceasta nisa (taxele si impozitele locale - n.r.) ofera un mare potential si cred ca cel mai important beneficiu este mai ales pentru detinatorul de card, care nu mai vrea sa se imbulzeasca la ghisee. Totodata, primariile au interesul de a nu-si mai ocupa oamenii cu numaratul banilor sau sa plateasca fonduri pentru gestionarea sau transportul acestor bani”, a adaugat Cretu.

Acesta a afirmat ca un principalul motiv pentru care comerciantii mici si mijlocii refuza instalarea aparatelor de tip POS, tine de neintelegerea beneficiilor acceptarii platii cu cardul. Totodata, unul dintre factorii care imping firmele sa prefere numerarul este si economia gri, care a depasit 30% din PIB, spune Catalin Cretu.

Firmele se concentreaza pe costuri. Da, exista un comision pentru acest tip de serviciu, dar in momentul in care accepti plata cu cardul poti sa ai venituri mult mai mari, pentru ca orice om care iti intra in magazin are intregul sau salariu pe card sau detine o linie de credit pe cardul de credit. Comerciantii trebuie sa faca o analiza legata de care este nivelul de vanzari astazi si care ar putea fi nivelul de vanzari daca se accepta plata cu cardul si cred ca aici noi, bancile trebuie sa ajutam mai mult firmele”, a aratat Cretu.

Seful Visa Romania a mentionat ca avand in vedere cresterile care s-au inregistrat pe produsele de carduri, care probabil sunt cele mai mari in raport cu alte produse si servicii financiare, acest segment s-a dovedit cel mai profitabil pentru banci, mai ales intr-o perioada de criza.

Potrivit datelor pe Romania publicate de Visa Europe, numarul tranzactiilor la POS cu carduri Visa a crescut cu peste 30% in 2011, reprezentand aproximativ 37% din totalul tranzactiilor pe carduri Visa, in crestere de la 32% in 2010.

Citeste si:

Numarul de carduri Visa a crescut cu 4,5% in 2011, la 6,85 milioane carduri Visa in Romania.

Ulman, Regional Manager Visa: Transferul de bani cu ajutorul telefonului mobil s-ar putea implementa in Romania in 2012

Tehnologiile dezvoltate de Visa, precum transferul de bani intre persoane si platile cu ajutorul telefonului mobil, ar putea fi implementate de catre bancile din Romania spre sfarsitul acestui an, a declarat, intr-un interviu pentru wall-street.ro, Berna Ulman, regional general manager pentru Romania, Turcia si Israel la Visa Europe.

Wall-Street.ro: Care este pozitia Romaniei in regiunea Europei Centrale si de Est din punct de vedere al platilor cu cardul la comercianti?

Berna Ulman: Romania este una dintre pietele cu cele mai mari rate de crestere din punct de vedere al tranzactiilor, cu un avans de 30% anul trecut. In Europa, cresterea a fost de 16%, ceea ce oricum reprezinta un nivel ridicat avand in vedere situatia economica dificila. Cred ca exista un potential important de crestere pe piata cardurilor in Romania, mai ales pe zona comerciantilor. Daca Romania isi va mentine rata de crestere din 2011, atunci in cativa ani va ajunge din urma alte piete mai dezvoltate din Europa.

Wall-Street.ro: De ce credeti ca romanii sunt reticienti in folosirea cardurilor la comercianti sau pe internet?

Berna Ulman: In Romania ar trebui ca numarul de carduri sa creasca. Mai avem de lucru pe partea de acceptare. Trebuie sa crestem penetrarea pe segmentul de POS. Daca te duci in orasele mici, de exemplu, chiar daca ai un card, nu ai posibilitatea de a il folosi. Astfel, noi trebuie sa lucram mai mult pentru a face cunoscute beneficiile cardurilor chiar si in zonele rurale sau in orasele mici.

Wall-Street.ro: Ce imbunatatiri tehnologice pe piata cardurilor aveti in plan in urmatorii ani?

Berna Ulman: Visa are in plan lansarea mai multor produse, iar caracteristica lor principala este mobilitatea, efectuarea platilor in timp ce esti in miscare. Telefonul mobil este in centrul acestor tehnologii, iar intentia noastra este sa inlocuim plasticul cu smartphone-ul. Pana in 2020 ne asteptam ca jumatatea din tranzactiile Visa sa fie realizate cu ajutorul telefonului mobil. In primul rand, avem platile cotidiene, realizate prin intermediul telefonului mobil pe post de card contactless. In al doilea rand, vom oferi posibilitatea transferului de bani intre doua persoane cu ajutorul mobilului, fara a mai fi nevoie de numarul cardului. Al treilea element sunt alertele pe telefon in momentul in care se efectueaza o tranzactie, serviciu care este disponibil si in prezent. In al patrulea rand, avem programul de loialitate si beneficii. Nu in ultimul rand vom lansa portofelul digital, care va contine toate cardurile posesorului, indiferent de banca sau compania care a emis acele carduri. Acestea sunt cele cinci elemente pe care Visa le vede necesare in evolutia pietei cardurilor. In Romania, ne asteptam sa vedem transferul de bani intre persoane si platile cu ajutorul telefonului mobil spre sfarsitul acestui an, iar portofelul electronic cred ca va aparea in 2013.