Social media avanseaza cu viteza in Romania, iar Facebook ramane vedeta cu 5,6 milioane de vizitatori unici si peste 4 milioane de conturi, la sfarsitul lui 2011. Iar daca o mare parte dintre clientii actuali si potentiali sunt deja pe Facebook, marile companii romanesti de asigurari nu prea exista si nu par sa se fi “imprietenit” cu multa lume.

Noile medii impun insa reguli si practici noi, comunicare, interconectare, deschidere, calitati care n-au fost intotdeauna principalele atuuri ale industriei asigurarilor. Asadar, cresterea rapida si spectaculoasa a mediilor sociale pare ca i-a luat pe asiguratori prin surprindere. Nu este astfel de mirare ca liderul inconstestabil al pietei asigurarilor pe Facebook nu este in nici un caz una dintre marile companii, ci un mic si ambitios broker care a sesizat inca din 2006 potentialul pietei online si a ajuns in cativa ani la peste 200.000 clienti si 60 agenti de vanzari, scrie publicatia citata.

Pentru o firma mica, cu resurse foarte limitate de dezvoltare si promovare, brokerul care si-a creat online brandul “Asiguratorii.ro”, se detaseaza net prin performanta in social media de jucatorii mari, avand deja 189.000 de fani, cifra de invidiat in conditiile in care un colos media si un brand puternic precum Pro TV are deocamdata doar 366.000.

Citeste si:

Urmatoarea clasata in topul Facebook este compania Groupama, la o distanta uriasa insa, de 19.000 de fani. Allianz Tiriac Asigurari pare ca nici nu exista, cu 100 de like-uri momentan si cu o prezenta datand doar din 2010 pe Facebook. Campania este insa primul asigurator care a creat si dezvoltat interfata online Allianz Direct, cu resurse adecvate, pe care are tot timpul sa o adapteze si sa o integreze, in functie de evolutia si dezvoltarea diverselor platforme de socializare.

In mediul online, transparenta, schimbul de informatii si deschiderea sunt imperative vitale, nu lozinci. Cine este dispuns sa faca eforturi pentru a sustine cu adevarat aceste valori, nu are decat de castigat, desi provocarile sunt mari, pentru ca livrarea lor presupune disponibilitate crescuta, promptitudine, viteza de reactie, suport real, scrie publicatia editata de UNSICAR.