Volksbank Romania, parte a grupului austriac VBI, vrea sa ajunga la o cota de piata de 4% pe segmentul IMM si corporate pana in 2015, au precizat reprezentantii bancii.
Astfel, Volksbank a lansat un credit destinat intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), ce poate fi utilizat atat pentru finantarea capitalului de lucru, a stocurilor sau a altor cheltuieli aferente activitatii curente, cat si pentru achizitiile de echipamente sau pentru refinantarea unor imprumuturi contractate la alte banci sau IFN-uri.

“In acesti ani de criza, am intalnit o multime de antreprenori care au reusit sa se descurce, ba chiar au avut si cresteri ale activitatii. Se spune ca bancile considera IMM-urile un sector riscant, dar realitatea a demonstrat ca multe astfel de companii au trecut testul crizei”, a declarat Danut Florescu, director directie management vanzari corporate in cadrul Volksbank Romania.

Creditul poate fi contractat pe o perioada de pana la 5 ani, in lei sau in euro. Dobanzile se calculeaza in functie de indicatorii Robor la 3 luni, respectiv Euribor la 3 luni, la care se adauga o marja incepand de la 4%, stabilita in functie de situatia financiara a imprumutatului, durata de creditare, mixul de garantii si nu in ultimul rand de perspectivele de dezvoltare a afacerii.

Pe langa dobanzi banca mai percepe un comision de analiza a dosarului, de 1,5% din valoarea creditului.

Suma maxima ce poate fi imprumutata este de 70.000 lei (17.500 euro), in cazul in care nu se ofera garantii materiale sau 450.000 lei (100.000 euro), daca garantia acopera minim 85%.

La jumatatea anului trecut, 116.000 de companii din Romania aveau in derulare credite interne sau externe de la institutii financiare (banci si IFN-uri).

In Romania exista aproape 530.000 de IMM-uri active.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri