"In timp ce cifrele anuale spun o parte a povestii privind evolutia afacerilor companiei, dinamica rezultatelor inregistrate de Allianz-Tiriac in ultima parte a anului indica faptul ca suntem pe drumul cel bun", a declarat intr-un comunicat directorul general al Allianz-Tiriac, Rangam Bir.

Volumul afacerilor derulate de companie a avansat progresiv in ultimele doua trimestre ale anului precedent, scrie Mediafax.

Primele brute subscrise in ultimele trei luni ale anului s-au situat la 235 milioane de lei, comparativ cu 211 milioane lei, respectiv 204 milioane lei in precedentele doua trimestre (T3, respectiv T2).

Fata de aceeasi perioada din 2010, in cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 subscrierile au consemnat o crestere de aproape 2%.

"Sunt din ce in ce mai vizibile rezultatele eforturilor noastre de a ne imbunatati modelul de afaceri. Am devenit mult mai accesibili pentru diversele categorii de clienti. Acest lucru este dovedit de faptul ca, in 2011, afacerile noastre de retail au crescut pe toate clasele de asigurari facultative, in timp ce, traditional, reusim sa ne pastram o pozitionare foarte buna in zona segmentelor comercial si corporate", a spus Bir.

In 2011, Allianz-Tiriac a obtinut venituri din prime brute subscrise de 811,7 milioane de lei pe segmentul asigurarilor generale, in scadere cu 13,5% fata de subscrierile din anul precedent, care au insumat 938,8 milioane de lei.

Ponderea afacerilor auto in portofoliul de asigurari generale continua sa se diminueze, persistand tendinta de echilibrare a structurii afacerilor Allianz-Tiriac.
In valori absolute, segmentul CASCO ramane cea mai importanta clasa de asigurari din portofoliul Allianz-Tiriac, generand prime subscrise de 431 milioane de lei, in 2011. Ponderea subscrierilor CASCO in total venituri din asigurari generale s-a mentinut relativ constanta, la 51%.
Asigurarile bunuri si cladiri (property) se situeaza pe locul doi, din punctul de vedere al nivelului de venituri generate, ajungand sa detina o pondere de peste 20% in portofoliul non-life al companiei.

Primele subscrise pe acest segment de produse s-au situat la 166,4 milioane de lei in 2011, consemnand un avans de circa 2% comparativ cu 2010.

Citeste si:

Vanzarile de polite RCA au generat prime subscrise de 151 milioane de lei, plasand aceasta clasa de asigurari pe locul al treilea in structura portofoliului companiei, cu o pondere de 18,6%.

Asigurarile obligatorii RCA detineau, cu un an inainte, o pondere de 23% in structura veniturilor de asigurari generale ale companiei.

"In general, afacerile noastre au urmat tendintele pietei. Clasele de asigurari auto s-au contractat, in timp ce majoritatea liniilor non-auto au inregistrat cresteri", a afirmat Bir.

Anul trecut, Allianz-Tiriac si-a imbunatatit rata daunei la nivelul portofoliului agregat de asigurari generale, acest evolutie fiind posibila ca urmare a reducerii daunalitatii pe ambele clase de asigurari auto - CASCO si RCA.

Pe segmentul asigurarilor de viata, Allianz-Tiriac a inregistrat o valoare a primelor subscrise de 94,6 milioane de lei in 2011, dupa ce, cu un an inainte - in 2010, vanzarile s-au situat la 91,7 milioane de lei.

Structura portofoliului este una echilibrata, asigurarile traditionale avand o contributie de 48% la realizarea veniturilor anuale, in timp ce subscrierile de produse cu componenta investitionala reprezinta 52%.
Asigurarile traditionale individuale ce ofera un randament investitional garantat au avut cea mai dinamica dezvoltare, marcand o crestere a vanzarilor cu 36%.

Produsele de asigurari de grup au adus, la randul lor, venituri anuale in crestere cu 25%, aceasta evolutie pozitiva fiind sustinuta, in buna masura, de lansarea in 2011 a produsului Protect Grup dedicat segmentului de IMM.