"Ne-am mentinut volumele de tranzactii, dar cota de piata a scazut. De ce? Pentru ca am dat prioritate rezultatului, primul scop a fost profitabilitatea bancii si nu am fost in competitie pentru volume, dar dupa doi sau trei ani trebuie sa rezisti. Suntem intr-o piata de competitie si vrem de acum sa ne stabilizam cota de piata sau sa o imbunatatim. Trebuie sa dezvoltam produse de economisire si sa dezvoltam aceasta capacitate pentru oameni, in principal pentru indivizi care au o atitudine de economisire", a spus Poupet.

El apreciaza ca 2012 va fi un an dificil, o perioada de tranzitie atat pentru sectorul bancar european, cat si pentru sectorul bancar din Romania, ca urmare a noilor constrangeri impuse bancilor, in special bancilor europene.

"Suntem intr-o perioada in care veniturile scad incet, dar scad, si va fi probabil si cazul in 2012 din cauza scaderii dobanzilor si marjei. Trebuie sa compensam veniturile, cel putin prin reducerea si controlul costurilor", a spus Poupet.

Astfel, presedintele BRD considera ca este nevoie in continuare ca banca sa pastreze la un nivel ridicat eficienta operationala si sa adopte o politica prudenta de management al riscului.

"Costul riscului este inca o grija atat timp cat economia Romaniei nu va fi puternic reactivata, adica atata timp cat nu vom recupera crestere a PIB in jur de 3% pana la 4%, si atata timp cat sectorul bancar de retail nu isi va reveni", a continuat Poupet.

El afirma ca BRD isi va mari si diversifica baza de clienti prin lansarea unor produse care sa vizeze anumite categorii de clienti, in special cei inclinati spre economisire.

Citeste si:

"Cred ca pentru viitorul tarii este necesar sa incurajezi in principal persoanele de rand sa economisiseasca bani si sa ai o baza pentru finantarea viitoare. De ce? Pentru doua motive principale. Primul, pentru ca majoritatea resurselor pentru finantari va trebui sa vina din Romania, iar un alt aspect este reprezentat de noile reglementari, in principal imprumuturilor de consum, pentru ca oamenii trebuie sa finanteze o parte din achizitie, din investitie", a adaugat oficialul BRD.

BRD mizeaza in continuare pe lansarea de produse inovative, in principal pentru plati electronice, iar alta preocupare o reprezinta infiintarea centrelor regionale de back-office.

"Vrem sa dezvoltam imprumuturi in moneda locala, bineinteles, este o strategie, este tinta principala a noilor reglementari ale bancii centrale. Totodata, vrem sa participam la aceasta evolutie a tarii", a adaugat presedintele bancii.

El a aratat ca institutia este pregatita sa lanseze programul MTN (Medium Term Notes), sigura variabila fiind momentul oportun, care depinde de conditiile de piata.

"Nu este o decizie astazi, dar suntem gata sa o facem. O vom face in functie de doua elemente. In primul rand, nevoile pe care le avem, astazi nu suntem sub presiune, si bineinteles de oportunitatile din piata, trebuie sa analizam si sa anticipam evolutia pietei", a conchis Poupet.