Credeai ca pentru a afla soldul contului bancar sau pentru a depune sau retrage bani din cont trebuie sa te duci musai la ghiseu? Poti face aceste operatiuni, atunci cand esti plecat din oras ori din tara, cand nu poti sau n-ai chef sa faci un drum la banca, cu ajutorul telefonului mobil, printr-un simplu SMS. Serviciul mobile banking este util chiar si atunci cand nu te afli in situatiile descrise mai sus pentru ca astfel scutesti un telefon sau un drum la banca, unde poti avea surpriza sa stai destul la coada. Mai mult, banca te poate anunta pe mobil cand se efectueaza un transfer important sau iti confirma o plata pe care o astepti. Dar cum utilizam mobilul pentru a afla cati bani mai avem in cont, pentru a ne plati factura la telefon, pentru a alimenta un card cu bani sau pentru a face plati intre conturi?

La BCR poti face tranzactii prin SMS intre conturile de carduri

La BCR, serviciul mobile banking este disponibil posesorilor unui card bancar, indiferent la ce retea de telefonie mobila sunt abonati. Serviciul este gratuit si se pot face urmatoarele operatiuni: aflarea contului de card si a tranzactiilor facute cu cardul (miniextras de cont cu ultimele 5 operatiuni), efectuarea de transferuri intre conturile de card si alimentarea unui card, obtinerea de informatii utile.

Utilizarea acestui serviciu este extrem de simpla: dupa incheierea unui conventii privind utilizarea serviciului, tot ce trebuie sa faci este sa trimiti un SMS cu solicitarea informatiilor dorite la numarul 1881 (daca aveti un telefon Connex, Orange sau Zapp) sau 1681 pentru Cosmote. Vei primi inapoi un SMS de confirmare cu informatia dorita sau tranzactia solicitata (costul este de 23 de centi).

Asadar, daca vrei sa stii cati bani mai ai in cont sau daca ti-au intrat banii pe care-i asteptai, cu un simplu SMS poti afla. Iar daca ti-au intrat banii, tot cu ajotorul mobilului poti face ce vrei cu ei: ii virezi pe cardurile de salarii sau pe un alt card, pentru a-i folosi apoi la cumparaturi sau pentru retragerea de numerar. Fara a ajunge la banca.

Daca ai un telefon cu acces la internet (cu microbrowser) poti primi si alte tipuri de informatii bancare pe mobil, precum reteaua de unitati si ATM-uri BCR, curs valutar sau dobanzile la depozite. Pentru acest serviciu se plateste un comision de un dolar pe luna.

Plata facturii la mobil, extrase de cont si transferuri la Raiffeisen

Daca ai un cont la Raiffeisen si un mobil Connex trebuie sa te duci la banca si sa completezi un formular de utilizare a serviciului myBanking. Abonamentul te costa 50 de centi lunar.

Citeste si:

Dupa activarea serviciului, in meniul mobilului vei avea o noua rubrica: Financiare/myBanking/Raiffeisen, iar apoi rubricile corespondente fiecarei operatiuni: - info pentru aflarea soldului contului, pentru obtinerea unui miniextras de cont cu ultimele 5 operatiuni si pentru alte informatii dorite precum ATM-ul sau banca cea mai apropiata de tine;
- Plăti/transfer pentru plata facturii Connex sau pentru transferuri bancare intre conturi.

Apoi va trebui sa dai un nume-alias-contului sau conturilor pe care le ai la banca, care urmeaza a figura in meniul mobilului. De exemplu, contul curent va avea denumirea de cont, contul de card-cont de card, contul in care platesti factura Connex-factura telefon si asa mai departe.

Cand vei vrea sa-ti afli soldul contului, sa obtii un miniextras de cont, sa faci un transfer sau sa platesti factura la mobil, te duci in meniul descris mai sus si selectezi operatiunea dorita. Comanda se transmite la banca printr-un SMS iar raspunsul il primesti tot printr-un mesaj scris pe mobil, care insa este taxat mai scump decat un SMS obisnuit: mai precis, trebuie sa platesti 15 centi atunci cand vrei doar sa-ti consulti contul si 30 de centi cand faci o tranzactie.

Si cei care au un mobil Orange isi pot afla contul pe mobil, insa nu pot face tranzactii. Costurile sunt identice.

La BRD trebuie sa ai abonament Orange

La BRD trebuie sa ai un abonament la Orange pentru a efectua tranzactii bancare pe mobil (serviciul Mobilis). Trebuie mai intai sa te duci la banca sa-ti schimbi SIM-ul cu unul nou, care contine serviciul de mobile banking, dupa modelul Raiffeisen. Nu te costa nimic, nu exista un abonament. Accesul la serviciu se face pe baza unui cod PIN si a unui cont de utilizator pe care-l primesti la activare si pe care trebuie sa-l introduci de fiecare data cand efectuezi o operatiune bancara pe telefonul mobil. Costul SMS-ului pentru o interogarea a soldului costa 15 euro centi.

Se mai pot face transferuri intre conturile curente, se poate plati factura Orange sau reincarcarea cartelei Orange Prepay. De asemenea, exista posibilitatea de a receptiona alarme care sa va avertizeze cu privire la modificarile ce au loc in conturi: cand se efectueaza o plata sau un transfer.

Serviciul mobile banking este disponibil si la alte banci, precum UniCredit sau Bancpost.