'Dorinta bancii de a sprijini activ spiritul intreprinzator local este motivul pentru care a fost creat acest produs bancar inovativ. Avantajul major este faptul ca, oricare IMM are posibilitatea de a incasa, in proportie de 100 la suta, inainte de scadenta, biletele la ordin sau cecurile. Creditul Scontare 100 la suta este destinat tuturor intreprinderilor mici si mijlocii care functioneaza de cel putin un an, au o evolutie pozitiva a cifrei de afaceri, conform ultimului bilant contabil semestrial sau anual si inregistreaza profit din exploatare. Datorita acestui minim de conditii, produsul Scontare 100 la suta este unul foarte accesibil, dar si deosebit de atractiv, firmele putandu-si acoperi varfurile de plati sau orice alte cheltuieli pentru activitatile curente, fara alte garantii', a precizat Ionut Patrahau.

Pentru a beneficia de acest credit, firma nu trebuie sa aiba interdictie de a emite cecuri bancare sau sa apara inscrisa la Centrala Incidentelor de Plati de mai mult de 3 ori, in ultimele 6 luni.
       
Valoarea maxima a creditului este data de media lunara a cifrei de afaceri, dar in limita a 35.000 RON si se acorda pentru cel mult 12 luni. Astfel, intreprinderile mici si mijlocii care vor apela la Scontare 100 la suta vor fi sustinute a se comporta, dar mai ales a ajunge mari.

"Ne adresam paturii de mijloc a IMM-urilor, dar pe viitor vom tinti si patura inferioara," a completat acesta.

Acest produs bancar este cel de-al cincelea destinat exclusiv IMM-urilor. Banca Transilvania a lansat, ritmic, o data la 3 luni, produse pentru intreprinderile mici si mijlocii. Primul, 'Creditul 1 Ora' - pentru capital de lucru fara garantii materiale, a fost lansat pe 15 martie 2005, Au urmat 'Creditul pentru investitii, fara aport propriu, 'Creditul Start Up', pentru idei noi de afaceri si Creditul cu 0 la suta dobanda, pe toata durata creditarii. Ultimul produs din 'Trenul IMM-urilor' va fi lansat pe 15 iunie 2006.

Citeste si:

'Scontarea este un produs foarte solicitat. Acum il oferim si micilor intreprinzatori, celor care au ambitia sa creasca. Experienta de pana acum ne-a aratat ca ei sunt la fel de demni de incredere ca si cei mari si de aceea scontam 100% din instrumentele lor de plata. Mai important decat produsul in sine este locul lui in planul strategic dedicat micilor intreprinzatori. Este al 5-lea produs. Ne gandim deja la urmatorul si, cu cat ajungem mai departe, ne identificam cu spiritul de actiune al clientilor nostri. Probabil ca nu ne vom opri niciodata. E adevarat: Uneori totul incepe cu o scontare', a spus Ionut Patrahau.        

Creditul 1Ora a primit, anul trecut, un premiu pentru 'Cel mai bun produs bancar al anului 2005', fapt care confirma performanta acestuia pe piata. De altfel, in 2005, Banca Transilvania si-a dublat activele.

'Principalul factor care a dus la aceasta performanta au fost creditele pentru IMM-uri, care au contribuit in proportie de 63 la suta. in 2005, fata de 2004, numarul de credite pentru firme a crescut de 10 ori fata de cele acordate persoanelor fizice. Numai in februarie 2006, am acordat 1.800 de credite pentru IMM-uri si apreciem ca, prin noul produs bancar lansat, in martie numarul acestora va ajunge la circa 2.300 credite', a afirmat Ionut Patrahau.