87% dintre bancile incluse intr-un studiu international realizat de firma multinationala SAP -ofertata de solutii informatice - in colaborare cu European Financial Management and Marketing Association si cu Universitatea din Mannheim au definit ca principal obiectiv al strategiei aplicabile pentru urmatorii trei ani cresterea organizatiei. Dintre acestea, 50% cred ca respectiva crestere poate sa apara prin tehnica vanzarii incrucisate a unor produse bancare. Practic, institutiile de credit se bazeaza pe faptul ca acei clienti deja existenti vor apela la noi produse si servicii bancare.

La ora actuala 47% dintre bancile incluse in studiu vand mai mult de 2,5 produse si servicii bancare aceluiasi client. In doar trei ani, alte 35% dintre bancile respondente vor sa intre in aceasta categorie. O crestere cu 0,5 a numarului de produse utilizate inseamna ca fiecare al doilea client al unei banci va cumpara un nou produs. Aceasta dorinta este o adevarata provocare pentru banci, in conditiile in care propriii clienti dovedesc o apetenta si o abilitate deosebita de a folosi produsele mai multor banci. In Romania, la momentul de fata, doar HVB Bank este mai avansata in promovarea si vanzarea de produse si servicii bancare la pachet. BCR, BRD si Alpha Bank ofera si ele in momentul de fata servicii bancare la pachet, dar intr-o masura mai restransa.

Alte 41% (64% in Europa de Est) dintre cele 87% institutii bancare ce cred ca dezvoltarea expansionista a propriilor organizatii este principala strategie pentru urmatorii cinci ani se gandesc la faptul ca atingerea acestui rezultat se va face prin achizitia de noi clienti.

Citeste si:

Doar 2% dintre banci isi cunosc bine clientii

Doar 13% dintre banci au ca strategie principala pentru urmatorii 5 ani reducerea costurilor prin “redesenarea” afacerii sau a unor proceduri sau prin imbunatatirea unor procese. Reducerea costurilor ar putea insemna pentru clientela si reducerea comisioanelor bancare, dar si promovarea unor canale de vanzari mai putin costisitoare, cum ar fi, spre exemplu, Internet Banking-ul.

Totodata, automatizarea multora dintre procesele bancare va permite bancilor sa aiba mai multi oameni in front-office (locul unde se produce intalnirea cu clientul). In aceste conditii, activitatea de consiliere va avea o din ce in ce mai mare importanta. Daca la ora actuala doar clientii importanti beneficiaza de un “bancher personal”, in viitor, un numar din ce in ce mai mare de clienti va intra in aceasta categorie.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/article.php?ContentID=1075