La finalul lui 2005, Banca Tiriac a inregistrat active totale de 3.179 milioane RON, cu 29,79% mai mari decat in 2004, iar profitul net obtinut a fost de 61 milioane RON, cresterea fata de anul precedent fiind de 12,39%. Rata rentabilitatii financiare a fost de 19,6%, raportul dintre costurile administrative si veniturile nete operationale a fost de 65,8%. In timp ce rata rentabilitatii economice a atins 2,7%, iar indicatorul veniturilor raportate la angajat a fost de 0,23 milioane RON. La finalul anului trecut, banca deservea 724.487 de clienti prin intermediul a 68 sucursale, avand 1.191 de angajati.

„Suntem foarte multumiti de evolutia ambelor banci in 2005. A fost un an important atat pentru HVB Bank, cat si pentru Banca Tiriac, iar aceste rezultate confirma reusita eforturilor noastre de a dezvolta in paralel procesul de integrare, dar si activitatea noastra de zi cu zi. Din perspectiva acestei evolutii, sunt convins ca noua banca va detine o pozitie de lider si se va dovedi un partener de incredere pentru fiecare dintre clientii nostri”, a declarat Dan Pascariu, Presedinte al HVB Bank Romania.

HVB Bank si Banca Tiriac si-au consolidat pozitiile pe piata romaneasca datorita unui ritm de dezvoltare sustinut. Flexibilitatea si cresterea constanta a performantei au definit atat oferta destinata persoanelor juridice, cat si diversificarea continua a portofoliului de produse si servicii adresate persoanelor fizice.

Pentru HVB Bank, 2005 a continuat dezvoltarea semnificativa a segmentului de retail. Venitul operational aferent a crescut cu 125% fata de cel din 2004, volumul portofoliului de credite a fost cu 227% mai mare, in conditiile in care cresterea in piata a fost de 55%, iar numarul clientilor cu credite a crescut si el cu 262%. Numarul total al utilizatorilor de Online B@nking (serviciul de administrare a finantelor personale prin Internet) a fost cu 260% mai mare decat in 2004. Segmentul de retail a fost definit printr-o activitate intensa in ultimele 12 luni. Ca raspuns la cererea inregistrata pe piata, au fost lansate noi produse precum Creditul Ipotecar, Creditul Personal Plus (Creditul pentru Orice), Pachetele pentru profesii liberale si creditele in RON. Noile oferte au respectat strategia bancii de a oferi produse adaptate cerintelor specifice ale clientilor, in conditii de maxima transparenta in ceea ce priveste costurile si conditiile de acordare.

Dezvoltarea colaborarii cu Gemini Capital Consult, partenerul pentru forta mobila de vanzare, centralizarea proceselor de creditare (dezvoltarea departamentului de Retail Lending) si consolidarea relatiei cu companiile de asigurari – dezvoltarea asigurarii de grup, eficientizarea administrarii politelor si reducerea cotatiilor oferite clientilor - sunt alte repere care au marcat anul trecut activitatea de retail banking a HVB Bank.

2005 a continuat tendinta de crestere inregistrata de HVB si pe segmentul de corporate banking. Cateva dintre proiectele cele mai semnificative sunt reprezentate de participarea HVB Bank la acordarea a 72 milioane RON dintr-un credit sindicalizat in valoare totala de 180 milioane RON pentru unul dintre Consiliile locale ale municipiului Bucuresti; facilitatea in valoare de 110 milioane USD in favoarea unei mari companii petroliere; creditul de 50 milioane EUR acordat pentru refinantarea celui mai mare complex comercial din zona de vest a tarii - Iulius Mall din Timisoara; facilitatea de 124 milioane EUR acordata Anchor Grup pentru finantarea/refinantarea celui mai mare portofoliu de centre comerciale; precum si facilitatile de 200 milioane de EUR, reinnoibile, pentru cateva mari companii de leasing.

2005 a fost un an important si pentru Banca Tiriac. Pe segmentul de retail banking, volumul portofoliului de credite a crescut cu 50%, iar fondurile atrase au fost cu 23% mai mari. Anul trecut a insemnat un pas important si in extinderea teritoriala, numarul de sucursale crescand de la 59 la 68. Depozitul Castig Plus cu polita de asigurare de viata atasata, Creditul MultiCredit Extra, Creditul Ipotecar si MultiCredit Plus au marcat oferta de produse noi asigurata de Banca tiriac in 2005 clientilor sai.

Tot anul trecut, dezvoltarea segmentului de retail al Bancii tiriac a inclus lansarea serviciului de „call center” si crearea unei forte de vanzari dedicate clientilor persoane fizice deserviti prin sucursale. in 2005, a fost implementat programul de evaluare si perfectionare a fortei de vanzari si a fost incheiat contractul cu IFC (membru al Bancii Mondiale) pentru o facilitate in valoare de 22 milioane de EUR acordata pentru finantarea creditelor ipotecare si imobiliare destinate persoanelor fizice.

Pe segmentul de corporate banking, Banca Tiriac a acordat finantari pentru institutii publice si municipalitati si a cofinantat proiecte de investitii, alaturi de SAPARD. Cateva dintre reperele activitatii de corporate banking sunt reprezentate de creditul pentru finantarea proiectului „Reabilitare retea stradala municipala – Satu Mare”, in valoare de 70 milioane RON si finantarea activitatii curente a Regiei Autonome Municipale Buzau - 7 milioane RON. Tot in 2005, Banca tiriac a cofinantat, alaturi de SAPARD, proiecte precum cel privind imbunatatirea prelucrarii si marketing-ului produselor agricole si piscicole – 5,5 milioane EUR si cel privind dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii rurale – 2,5 milioane EUR.

Anul trecut, la finalul lunii august, Bank Austria Creditanstalt (BA-CA) si Banca Tiriac au finalizat tranzactia ce va duce la fuziunea dintre HVB Bank Romania si Banca tiriac. Pregatirile pentru integrarea celor doua banci au inceput la 1 septembrie 2005, iar pe parcursul acestora cele doua banci vor functiona in paralel. Noua banca va detine cea de-a patra pozitie pe piata bancara romaneasca, cu o cota de piata de aproximativ 7,5%.