BCR, cea mai mare banca din Romania in functie de active, a raportat in primul trimestru al anului o piedere neta de 307 milioane lei (70 milioane euro), fata de un profit de 76 milioane lei realizat in perioada similara din 2011, in timp ce BRD, a doua banca locala in functie de active, a inregistrat un rezultat pozitiv de 83 milioane lei (19 milioane euro), in scadere cu 39%.
In cazul BCR, provizioanele nete pentru credite si avansuri acordate clientilor au totalizat 933,7 milioane lei (214,7 milioane euro), in primele trei luni ale acestui an, fata de 457,4 milioane lei in primul trimestru din 2011.

„Aceasta evolutie reflecta impactul mediului de afaceri dificil asupra clientilor corporativi ai BCR si o abordare mai prudenta a creditarii in contextul economic dat. Provocarile economice au influentat, totodata, formarea creditelor neperformante in primul trimestru, segmentul corporate ramanand principalul generator de volume noi de credite neperformante. Volumul acestora ramane insa la un nivel acceptabil, cu o rata de acoperire (cu garantii si provizioane) de 107,6%”, se arata intr-un comunicat al BCR.

La finele lunii martie, banca inregistra credite neperformante la un nivel de 22,4% din portofoliul total de imprumuturi, segmentul corporate fiind principalul contribuitor in ceea ce priveste volumele de restante nou-generate.

In schimb, BRD a raportat o crestere a provizionanelor cu 58% in primul trimestru din 2012, de la 213,6 milioane lei la 337 milioane lei (77,4 milioane euro).

Ce rezultate a inregistrat BCR in T1


Rezultatul operational pentru T1 2012 (610,0 milioane lei) este cu 11,3% mai mare decat cel obtinut in T4 2011 (548,1 milioane lei) datorita unui control eficient al costurilor, coroborat cu un venit operational trimestrial solid.

Ca rezultat al unui proces continuu de optimizare a proceselor, cheltuielile operationale in T1 au scazut cu 3,4 % in comparatie trimestriala, la 418,9 milioane lei, de la 433,8 milioane lei in T4 2011.

Venitul operational in T1 (1.028,9 milioane lei) a crescut cu 4,8% in comparatie trimestriala (981,9 milioane in T4 2011), datorita unui venit net din tranzactionare foarte bun, combinat cu o crestere a venitului net din comisioane.

Venitul net din dobanzi a crescut usor in comparatie trimestriala (+ 0,4%) atingand valoarea de 750,4 milioane lei de la 747,3 milioane lei in T4 2011 in pofida contractiei continue a marjelor de dobanda acompaniata de cererea de credite inca modesta si concurenta tot mai mare pentru afaceri de calitate.

Venitul net din comisioane a crescut cu 15,0% in comparatie trimestriala, atingand valoarea de 155,6 milioane lei de la 135,3 milioane lei in T4 2011, pe seama scaderii cheltuielii cu comisioanele.

Rezultatul din tranzactionare a crescut cu 23,8% in comparatie trimestriala, avand o contributie pozitiva de 122,9 milioane lei in T1 fata de 99,3 milioane lei in T4 2011, datorata cresterii tranzactiilor de schimb valutar.

In T1 2012, BCR a continuat sa isi intareasca pozitia de lider piata, controland o cota de piata de 20,8% dupa active, in pofida unei scaderi modeste a activelor totale ale grupului BCR cu 1,6% (sau 1.226 milioane lei) fata de inceputul anului pana la 75.519,7 milioane lei (17.234,1 milioane euro).

Portofoliul de credite a continuat sa creasca in T1 2012, in contextul unei cereri de credite destul de slabe.

Volumul agregat al creditelor acordate consumatorilor (inainte de provizioane, IFRS) a crescut modest cu 0,9% de la inceputul anului, la valoarea de 53.873,6 milioane lei (12.294,3 milioane euro), de la 53.376,3 milioane lei (12.346,2 milioane euro) la finalul anului 2011, datorita in special creditarii retail.

BCR si-a pastrat pozitia de lider de piata pe partea de creditare, cu o cota de piata de aproximativ 21% (in februarie 2012), si si-a consolidat pozitia de lider in creditarea imobiliara retail in euro, cu aproape 30% cota de piata (+ 0,5 pp la finalul lui februarie 2012 de la inceputul anului).

Suma datorata clientilor s-a mentinut relativ stabila de la inceputul anului la 39.558,5 milioane lei (9.027,5 milioane euro) la sfarsitul T1 2012, in comparatie cu 39.664,3 milioane lei (9.174,5 milioane euro) in T1 2011 (-0,3% in comparatie anuala).

Ce rezultate a inregistrat BRD in T1


Rezultatul brut din exploatare a avansat cu 14%, la 432 milioane lei (99,2 milioane euro) fata de primul trimestru al anului trecut, potrivit rezultatelor financiare intocmite de BRD conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS).

Volumul total al creditelor brute acordate clientelei este de 34,3 miliarde lei, cu circa 5% mai mare fata de 31 martie 2011, crestere determinata in special de creditele pentru persoane fizice.

Volumul total al depozitelor clientelei inregistra la sfarsitul primului trimestru al anului 2012 o crestere de circa 8,1 % fata de 31 martie 2011, ajungand la 31,6 miliarde lei. In aceste conditii, raportul credite / depozite este de 99,7%, mai bun cu aproximativ 6 puncte procentuale comparativ cu primul trimestru al anului 2011 (106%).

Venitul net bancar a cunoscut o crestere de aproximativ 6%, pana la 767 milioane lei, pe fondul rezistentei veniturilor din comisioane si al unei cresteri a veniturilor nete din dobanzi, rezultat al unui volum de activitate comerciala in crestere.

Cheltuielile generale au scazut cu 2% fata de 31 martie 2011, iar coeficientul de exploatare s-a imbunatatit semnificativ, atingand 43,7%, in scadere cu 3,8 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri