Allianz-Tiriac a subscris, in primul trimestru, prime din asigurari generale si de viata in valoare de 230 milioane de lei, in scadere cu 10% fata de rezultatul inregistrat in ianuarie-martie 2011, dar profitul brut a urcat de la circa 3 milioane de lei la peste 8 milioane de lei.
"Suntem foarte aproape de ceea ce ne planificasem sa realizam in acest prim trimestru. Proiectiile noastre se dovedesc a fi fost realiste, ele tinand cont de contextul economico- financiar si social local si global, dar si de caracteristicile actuale ale pietei asigurarilor din Romania. In timp ce am reusit sa crestem ponderea afacerilor de retail in portofoliul nostru, acum consemnam o presiune semnificativa, mai ales din perspectiva preturilor, la nivelul afacerilor comerciale pe toate clasele de asigurari", a declarat directorul general al Allianz-Tiriac, Rangam Bir.

In perioada analizata, primele subscrise din activitatea de asigurari generale au atins 206,5 milioane de lei, comparativ cu 231,7 milioane de lei in acelasi interval din 2011.

Potrivit datelor companiei, Allianz-Tiriac a continuat sa-si consolideze pozitia pe segmentul de retail. Astfel, veniturile din prime aferente politelor generale (non-life) contractate de persoane fizice s-au mentinut pe tendinta conturata pe tot parcursul anului 2011.

"In primul trimestru, subscrierile au avansat cu circa 4 procente, sustinute in primul rand de vanzarile de polite RCA (+20%). Concomitent, a crescut numarul de polite emise pentru clienti persoane fizice atat pe segmentul asigurarilor Casco (+5%), cat si pe clasa asigurarilor de locuinte (+10%)", se spune in comunicat.

O scadere a primelor a fost inregistrata la nivelul segmentului reprezentat de persoane juridice. Portofoliul de leasing, in special, a continuat sa scada, in principal ca urmare a expirarii contractelor de leasing existente.

"Exista, totusi, semnale ce indica o usoara revenire a acestui sector de finantare auto, in 2012. A fost, de asemenea, consemnata o scadere usoara a primelor brute subscrise in contul asigurarilor property destinate clientilor comerciali, cauza principala fiind reprezentata de concurenta extrem de puternica pentru atragerea acestor clienti, care a determinat o continuare a scaderii cotatiilor de prime ofertate de asiguratori", se arata in comunicat.

Seful Allianz-Tiriac spune ca scaderea veniturilor pe segmentul clientilor comerciali este o tendinta prezenta la nivelul intregii piete de asigurari.

"Chiar si in aceasta situatie, compania a ramas cel mai important furnizor de asigurari pentru companiile din Romania", a mentionat Bir.

Pe segmentul asigurarilor de viata, Allianz-Tiriac a realizat vanzari de 23,7 milioane de lei, cu un milion de lei mai putin decat in primele trei luni din anul anterior.

Si la nivelul acestui segment portofoliul generat de contractele cu persoane fizice a inregistrat o evolutie pozitiva. Astfel, numarul de polite individuale de asigurari de viata emise de Allianz-Tiriac in primul trimestru al anului curent a fost cu circa 20% mai mare decat in acelasi interval din 2011. In schimb, subscrierile pe segmentul asigurarilor de viata de grup au scazut.

"Ne asteptam sa inregistram o mult mai buna evolutie a subscrierilor in urmatoarele trimestre. Rezultatele obtinute la jumatatea trimestrului al doilea ne ofera deja o serie de semnale pozitive care justifica aceste asteptari", a mai spus directorul general al Allianz-Tiriac.

Cu un capital social de 99,4 milioane de de lei, asiguratorul este controlat de grupul Allianz - 52,16% si Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie detinuta de omul de afaceri Ion Tiriac.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri