Aproape 38% dintre romani au solicitat un card de credit pentru a avea la dispozitie o suma mai mare de bani, in timp ce peste 19% au apelat la acesta pentru o urgenta, se arata intr-un studiu la comanda Bancii Romanesti.
Totodata, 17% din detinatorii de card de credit afirma ca l-au utilizat pentru acoperirea cheltuielilor lunare, inclusiv datorii, iar un procent similar, pentru cumparaturi importante.

In prezent, mai mult de jumatate din romani detin carduri de credit, dintre acestia 65% fiind posesorii unui singur card, in timp ce restul au doua sau chiar trei carduri.

Pe lista cumparaturilor efectuate de romani cu ajutorul cardului de credit se afla produsele din supermarket (57,4%) (alimente, produse de curatenie si ingrijire personala), electronice, gadgeturi, electrocasnice si tehnologie (39,13%), dar si articole de imbracaminte si incaltaminte (24,8%).

Romanii mai utilizeaza cardurile de credit la plata facturilor (17,35%), dar si pentru diferite distractii precum cadouri, vacante, calatorii (12,78%).

Peste jumatate dintre posesorii de carduri de credit il utilizeaza de mai multe ori pe luna, 18,31% doar o data pe luna, iar 17,31% din respondenti au declarat ca folosesc cardul de credit ocazional, doar pentru urgente.

La ultima tranzactie efectuata prin cardul de credit, peste 41% din respondenti declara ca au platit intre 50 si 200 lei, doar un sfert dintre ei indicand o suma intre 200 si 500 lei.

Pe parcursul acestui an, unul din doi romani detinatori de carduri de credit declara ca vor sa achizitioneze produse cu o valoare ridicata prin intermediul acestora.

Printre cumparaturile mentionate se afla electronicele (51,66%), produsele pentru renovarea casei sau mobila (24,05%) si vacantele (18,31%).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri