Comparativ cu anul trecut, a crescut cu 7% intentia de a deschide un depozit in 2012 (cea mai mare crestere a intentiei de cumparare pe toate produsele bancare), 43% dintre antreprenori intentionand sa deschida depozite in 2012.

O pondere de 98% dintre micile afaceri din Romania au un cont curent in banca, 85% efectueaza plati, 32% au depozite si 63% au contractat un credit. De asemenea, 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. Comparativ cu 2011, se observa o crestere generala a utilizarii de produse bancare, cu accent insa pe zona de depozite si internet banking.

“Micii antreprenori vor lucra cu mai putine banci, dar vor avea posibilitatea de a accesa produse si servicii bancare mai multe, mai simple si mai accesibile, in general sub forma de pachete, si la preturi mai apropiate de asteptarile lor. In plus, beneficiile non-bancare asociate devin factor important in alegerea bancii cu care vor sa lucreze. Exista o specializare accentuata a bancilor in ceea ce priveste oferta pentru microintreprinderi, iar aceasta se va reflecta in resursele alocate atragerii si servirii acestui segment de clienti”, a declarat Sorin Mititelu, director Segmente BCR.

In studiu se mai arata ca scad termenele de plata si, in consecinta, insemnatatea creditului comercial, iar microintreprinderile revin la creditul bancar ca principal instrument de finantare a afacerii; antreprenorii se asteapta din partea bancilor la produse si servicii pentru o gama larga de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat si consultanta de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidenta necesitatea promovarii, a oportunitatilor de business si a trainingurilor.

Rolul bancilor este sa sustina dezvoltarea microintreprinderilor

“Microintreprinderile au flexibilitatea necesara adaptarii la o piata in schimbare, au posibilitatea de a dezvolta foarte repede competente profesionale, iar piata locala de bunuri si servicii este departe de a fi saturata. De aceea, microintreprinderile sunt un important motor al revenirii din recesiune si, in general, al dezvoltarii economice. Rolul bancilor in acest context este sa sustina dezvoltarea microintreprinderilor atat cu produse si servicii bancare adaptate, dar si prin instrumente de promovare si oportunitati de business”, a continuat Mititelu.

Citeste si:

In urma studiului BCR a sintetizat o serie de recomandari cheie adresate microintreprinderilor pentru a face fata cu succes perioadei curente si de a beneficia de potentialul de dezvoltare pe termen lung.

Un aspect important la care trebuie sa fie atenti antreprenorii este legat de promovarea afacerii, iar mediul online oferta in prezent posibilitati extraordinare, la costuri foarte mici. Alta oportunitate majora pe care o detin microintreprinderile si ar trebui sa o foloseasca, tine de consultanta specializata pe diferitele domenii - usor de gasit pe internet, de cele mai multe ori chiar gratuit.

Ca sa isi asigure continuitatea afacerii, antreprenorii trebuie sa fie in permanenta atenti la necesarul de lichiditate al companiei si sa isi optimizeze costurile, chiar si pe cele bancare, prin accesarea celor mai eficiente pachete de produse. La aceasta, si in special in ceea ce priveste planurile de dezvoltare si investitii, se adauga recomandarea de a urmari informatiile referitoare la solutii simple de garantare, precum si accesul la credite cu dobanzi subventionate total sau partial, creditele acordate in baza unor acorduri cu institutiile publice sau la creditele care sunt surse de finantare in completarea celor oferite din fonduri nerambursabile de catre unele institutii publice.