Ofertele bancilor comerciale merg aproape umar la umar in cazul creditului auto in lei. La creditul in euro, analiza costurilor releva diferentieri mult mai mari. Totusi, creditul auto in euro ramane mai ieftin sub raportul costurilor si al sumei totale de plata.

Vreti sa contractati cel mai bun credit auto in lei, cu cele mai mici costuri si care se obtine foarte repede? Se pare ca raspunsul il gasiti la BRD Groupe Société Générale. Cu toate acestea, trebuie mentionat ca ofertele avantajoase se refera in special la achizitionarea modelelor Dacia, Renault si Nissan. In plus, BRD practica cea mai lunga perioada de rambursare a creditului, care insa nu este neaparat si cea mai avantajoasa. Apropiate de oferta BRD pentru creditul in lei, dar cu un palier mult mai mare de modele auto, s-au situat Alpha Bank si Volksbank. De remarcat faptul ca oferta Alpha Bank pentru creditul auto in euro este cea mai atractiva din piata.

Creditul in euro are insa mult mai multe capcane decat cel in lei. Poate de aceea apar diferente atat de mari in punctarea acestor imprumuturi. In afara garantiilor solicitate de institutia de credit, criteriile importante in alegerea unui credit se dovedesc a fi comisioanele, costurile aferente creditului care nu sunt totdeauna incluse in rata si care ajung uneori la o treime din valoarea creditului, in special la cel in lei. Creditul auto in euro se pastreaza in marje rezonabile care il fac mai ieftin decat cel in lei, chiar daca uneori dobanzile la lei par mai atractive decat la euro.

Citeste si:

O tendinta curioasa in piata de retail se constata insa la nivelul cantitativ al creditelor auto. Daca in 2005 existau mult mai multe banci care ofereau imprumuturi pentru masini, la ora actuala nu mai exista decat zece banci, majoritatea specializate pe tipuri de masini. Practic, segmentarea pietei auto a ajuns sa functioneze si la nivelul creditelor, nu numai la cel al producatorilor si dealerilor. O alta explicatie pentru renuntarea unor banci la acest produs se regaseste in orientarea pietei auto catre leasing.

Datorita faptului ca dobanda este cea mai atractiva intr-o oferta de credit, dar nu arata adevaratele costuri, Capital a ales o pondere mai mare pentru rata creditului in punctajul final, rata fiind cea care arata in mare masura totalul sumei de plata.

Comparativ cu 2005, tot mai multe banci au renuntat la avansul perceput pentru achizitia unei masini. Bineinteles, in acest caz, bonitatea clientului trebuie sa primeze. Sau, campaniile de marketing pentru vanzarea anumitor tipuri de masini impun “cadouri” promotionale de genul avansului zero. Mediul concurential a impus, de asemenea, o scadere a nivelului ratelor de credit. In 2004 si 2005, pentru acelasi credit de 10.000 de euro, rata lunara depasea lejer 200 de euro.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23529&shift=1