Benoit Catel se afla pentru prima oara in Romania si spune ca va continua strategia decisa de vechea conducere in urma cu aproape doi ani, aceea de a deveni „o banca de retail adevarata”.

„Nu este important cine vor fi actionarii bancii in urmatorii trei ani. Daca actionarii actuali ar vrea sa vanda banca ar dori sa obtina un pret cat mai bun, tocmai din aceasta cauza institutia de credit trebuie sa fie eficienta. Eu voi continua munca inceputa de domnul Lurf, aceea ca Volksbank sa devina o banca de retail adevarata”, a explicat Catel.

Inainte de criza, strategia Volksbank se baza exclusiv pe creditarea ipotecara, iar la finele anului 2008, peste 95% din portofoliul bancii era format din astfel de imprumuturi.

Dar, odata cu criza, cu scaderea pietei imobiliare si cu scandalurile legate de comisionul de risc, Volksbank a trebuit sa-si reorienteze pozitionarea in sistemul bancar romanesc.

Astfel, institutia de credit se adreseaza in mod egal segmentului de retail si celul corporate si isi propune sa devina o „banca de casa” pentru clasa de mijloc. Totodata, in afara de noi produse si servicii, Volksbank a decis sa creasca si gradul de transparenta in relatia cu clientii.

Citeste si:

Catel a precizat ca extinderea retelei nu este o prioritate si ca in urmatorii 3-4 ani si-ar dori dublarea numarului de clienti, de la 120.000 in prezent, pentru a face banca mai profitabila.

„In prezent avem 133 de unitati, insa daca vom vedea oportunitati vom mai deschide sucursale. De asemenea, vom continua sa investim in departamentele de IT, risc si in renovarea agentiilor”, a completat noul sef al Volksbank.

Pana sa ajunga la conducerea bancii, Catel a fost presedinte la filiala din Reunion a grupului Banque Populaire Caisse D`Epargne (BPCE).

BPCE alaturi de Volksbank AG, DZ Bank, WGZ Bank sunt principalii actionari ai Volksbank Romania prin intermediul unui vehicul special creat, VBI Beteiligungs GmbH.