"In industria romaneasca, procentajul de 92% arata o elasticitate de 1 intre economie si piata bancara, ceea ce prezuma ca modelul bancar se transforma in model de business la nivel economic in general, pentru ca finantarea fiind atat de mare in pasivele companiilor partenere - clienti din domeniul bancar - face ca modelul de business bancar sa se transforme in modelul de business al intreprinderii", a afirmat Danescu la conferinta Mediafax Talks about Mobile Banking.

El a aratat ca in general intrarea unui nou produs pe piata depinde intr-o mare masura de industria bancara, care nu poate prelua un produs la nivel individual decat daca-i ofera un avantaj competitiv, scrie Mediafax.

"Pe de alta parte, clientul are asteptari din ce in ce mai mari. Asteptarile de la acest produs sunt ca sase miliarde de utilizatori de telefonie mobila sa poata folosi serviciile de mobile banking, sa-si poata crea o viata mai usoara, prin eficienta si viteza in special, pentru ca poate face operatiunile de oriunde", a spus Danescu.

Citeste si:

El a explicat ca exista o paradigma intre dorinta bancilor de a relationa cu clientii si produsele de tehnologie moderna, care distanteaza tot mai mult clientii de banca.

Potrivit lui Danescu, raspunsul la aceasta paradigma ar consta in forta reglementarii si supravegherii in industria bancara, vorbindu-se tot mai mult de uniunea bancara, care ar putea supraveghea 9.000 de banci, "o super industrie". Aceasta ar duce la uniformizarea comportamentului jucatorilor implicati in industrie.

Pe de alta parte, reglementarile comporta costuri, care in final sunt resimtite de catre clientii bancilor in costurile produselor pe care le achizitioneaza.