MasterCard a deschis la Dublin, Irlanda, primul centru de cercetare si dezvoltare a noilor tehnologii in domeniul platilor non-cash din Europa. Compania mai are astfel de birouri la New York, Singapore si St Louis, Missouri.

“Veniturile MasterCard au crescut cu 16% in primul semestru al anului, in pofida faptului ca Europa este in criza, economia Chinei incetineste, iar Brazilia a inceput anul destul de rau. Desi este criza, oamenii tot consuma, iar noi trebuie sa fim inovativi pentru a ne sustine cresterea. Aproape 15% din toate tranzactiile din lume sunt electronice, iar noi ne dorim sa ocupam restul de 85% care sunt realizate prin cash”, a declarat Cairns (foto stanga).

Despre Romania, sefa diviziei internationale a MasterCard Worldwide spune ca tara are posibilitatea de a adopta mai repede ultimele tehnologii in materie de carduri intrucat piata nu este dezvoltata.

De exemplu, in septembrie, CEC Bank a devenit prima banca din Europa prin care se pot efectua trimiteri de bani prin serviciul MasterCard MoneySend catre alti posesori de carduri. Astfel, clientii bancii vor avea posibilitatea de a expedia bani de la bancomate oricarei persoane din tara sau strainatate, in limita a 4.500 lei pe luna.

Clientii CEC Bank pot trimite bani de la bancomate in tara sau strainatate

Clientii CEC Bank pot trimite bani de la bancomate in tara sau...

“In tarile dezvoltate oamenii sunt obisnuiti cu cardul din plastic, deci va fi mai dificil sa faca trecerea la alte moduri de plata. Si noi ne dorim ca plasticul sa dispara. Este doar un mijloc de plata si poate fi inlocuit cu timpul”, a precizat Ann Cairns, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

In primul semestru din 2012, romanii au retras de la bancomatele bancilor 11,5 miliarde euro, in timp ce tranzactiile la comercianti cu cardul au reprezentat numai 1,9 miliarde euro. Cum poate MasterCard si institutiile financiare sa incurajeze plata cu cardul la comercianti?

“In primul rand prin educatie. Aceeasi problema ca in Romania este si in Rusia. Acolo am realizat un studiu din care a reiesit ca majoritatea oamenilor nu stiau ca-si pot folosi cardul la comercianti. Bancile pot trimite scrisori oamenilor prin care sa ii invete cum sa utilizeze cardul. Totodata, trebuie instalate mai multe POS-uri la magazine, pentru ca posesorii de carduri sa aiba mai multe locuri unde sa poata sa-l foloseasca”, a explicat Cairns.

Legat de tranzactiile pe internet, oficialul MasterCard a mentionat ca acestea vor creste in continuare si ca oamenii trebuie sa aiba incredere ca magazinele livreaza bunurile cumparate, ca ele pot fi returnate sau ca tranzactiile sunt sigure. In primele noua luni ale anului, romanii au platit online produse si servicii in valoare de 165,8 milioane euro, cu 38% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor Romcard, citate de procesatorul PayU.

Citeste si:

„Desi noi ne dorim cat mai multe plati cu cardul, ne dam seama ca tranzactiile cu cash nu vor disparea prea curand. Atunci cand facem un parteneriat ne gandim intotdeauna cum sa transformam cash-ul in bani electronici si pe urma in cash”, a aratat Cairns.

Ea spune ca MasterCard nu retine date personale despre cei care folosesc cardul, dar ca institutia stie ca, de exemplu, “posesorul cardului 12345 si-a luat un bilet de avion de la New York la Londra”.

“Inovatia se realizeaza in functie de preferintele consumatorilor, pentru ca acestia sa acceseze servicii de plata mai rapide”.

Ce tehnologii pregateste MasterCard in “laboratoarele” din Dublin

Probabil ca cea mai interesanta tehnologie realizata de MasterCard este cea prin care Africa de Sud utilizeaza platile electronice pentru a distribui prestatiile sociale.

Din luna martie a acestui an, Agentia de Securitate Sociala din Africa de Sud foloseste cardurile de debit biometrice. Institutia plateste anual 15 milioane de ajutoare sociale catre 9,2 milioane de beneficiari, acestia beneficiind de una sau de mai multe dintre prestatiile sociale valabile lunar in tara. Pentru a limita situatiile de frauda, Agentia utilizeaza carduri de debit care recunosc amprentele, vocea si expresia faciala. Prin folosirea acestei tehnologii se estimeaza ca statul african va economisi in urmatorii 5 ani 375 milioane dolari in costurile de operare.

O alta inovatie este in domeniul cumparaturilor si poarta numele de Shoppable. Tehnologia functioneaza cu orice continut digital de pe tablete, smartphone-uri si televizoare si este inca in stadiul de prototip. Produsele pot fi cumparate prin scanarea codului QKR sau pot fi achizitionate prin intermediul unui smart TV, tehnologia fiind ideala pentru programele de teleshopping.

MasterCard mai doreste implementare tehnologiei KOY, o aplicatie de social media, prin care comerciantii introduc diferite oferte, iar consumatori le pot cumpara si promova pe Facebook sau Twitter. Aplicatia este in faza de pilot in Canada si Suedia.

Pe langa aceste aplicatii, MasterCard mai pregateste si altele in “laboratoarele” din Dublin. Iar strategia companiei este evidentiata cel mai bine de catre Ann Cairns: “vrem sa continuam inovarea pentru a putea cucerii piata ocupata de cash”.