Georgescu a raspuns, astfel, in plenul Camerei Deputatilor, solicitarilor PDL, cuprinse in motiunea simpla pe buget, de a depune proiectul bugetului pe 2013 inainte de alegeri.

"Dumneavoastra ati incheiat acordul aflat in vigoare, prin care se prevede foarte clar ca nu poti sa avansezi un asemenea act de importanta fara sa negociezi in prealabil parametrii: rata inflatiei, cresterea economica, ponderea veniturilor in PIB, a cheltuielilor, deficitul bugetar. La 16 octombrie FMI a trimis un comunicat in care se spune ca dansii nu negociaza in campania electorala", a explicat Georgescu, citat de Mediafax.

El a mai spus ca FMI negociaza doar cu Guvernul rezultat democratic, legitim dupa alegeri si ca in scurta vizita pe care o vor face reprezentantii FMI vor fi discutati parametrii mari ai bugetului, dar acest lucru nu inseamna ca se poate depune bugetul pe 1 decembrie.

"Nu este posibil din punct de vedere procedural, pentru ca aceasta negociere necesita, pe de o parte, destul de mult timp, iar, pe de alta parte, nu este in practica partenerilor externi de a negocia in campania electorala", a mai spus Georgescu.

Citeste si:

Guvernul supraestimeaza banii de la UE

Guvernul supraestimeaza semnificativ sumele pe care le va primi in acest an de la Uniunea Europeana in contul platilor efectuate si erodeaza credibilitatea Legii responsabilitatii fiscale prin majorarea repetata in timpul anului a cheltuielilor bugetare totale, afirma Consiliul Fiscal.

"Consiliul Fiscal isi manifesta rezerva fata de nivelul estimat al categoriei «sume primite de la UE in contul platilor efectuate», care apare drept semnificativ supraevaluat, avand in vedere ca performanta mai buna in ceea ce priveste absorbtia de fonduri structurale si de coeziune din primul semestru al anului curent fata de aceeasi perioada a anului 2011 este improbabil a fi repetata si in a doua jumatate a lui 2012, in contextul blocarii de catre Comisia Europeana a platilor pentru mai multe programe operationale", se arata in opinia Consiliului Fiscal privind a doua rectificare bugetara.

Comparativ cu parametrii aprobati in prima rectificare bugetara, proiectul privind a doua rectificare prevede o majorare a veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat cu 1,95 miliarde lei, mentinandu-se astfel nemodificata tinta de deficit bugetar la 13,60 miliarde lei, respectiv 2,25% din PIB (evaluat la 607,3 miliarde lei). Din aceste diferente, 450 de milioane de lei sunt explicate de influenta unei noi scheme de tip swap de stingere in lant a obligatiilor restante fata de buget (cu impact identic la nivelul veniturilor si cheltuielilor totale).