09:48
Buna dimineata. Bine v-am gasit la conferinta BANCILE IN NOUA ECONOMIE organizata alaturi de Orange, SimPlus, PwC, Western Union si Romsys.
Incepe prima parte a evenimentului iar speakerii sunt Andrei Cretu (PwC), Gabriela Voinea (Orange Romania), Dan Boabes (SimPlus) si Ana Maria Bogdan (Grapefruit).
09:51
Andrei Cretu, Manager PWC: Sectorul bancar este intr-o perioada de tranzitie. Asistam la o schimbare a paradigmei care pune presiune pe banci sa-si schimbe abordarea fata de clienti si piata. Inainte de criza toate bancile erau agresive din punct de vedere al extinderei retelei.
09:53
Andrei Cretu, Pwc Romania
In ultimii ani din doua puncte de vedere, criza financiara si schimbarea mentalitatii, educarea clientului bancarizat, bancile sunt nevoite in a-si adapta gandirea stratetiga, si mai apoi tactica, implementarea . Daca la inceput ne uitam la cifra de afaceri, la acoperirea teritoriala, acum ne uitam la sustenabilitate, cash.
09:56
Nu vreau sa-mi atrag antipatii, dar piata absorbea ce ofereau bancile. Un client al unei banci este un individ care in fiecare zi interactioneaza cu diferiti furnizori.
La nivel global, vanzarile prin sucursalele bancare inca sunt la o pondere majoritara. In schimb cele originate prin internet capata amploare. Se impune o anumita urgentare a regandirii abordarii la nivelul bancilor. Ce fac bancile trebuie sa se muleze pe realitatiile pietei.
09:56
4% dintre romani folosesc servicii de internet banking, ceea ce este la o distanta considerabila fata de media UE care este de 33%. Din punct de vedere al dinamicii, Romania este foarte agresiva in crestere, dar distanta care trebuie acoperita este destul de mare. Ca platforma, m-as uita la tot ce inseamna telefonie si internet ca acoperire. Din punct de vedere al internetului, penetrarea la nivel national este de 47%.
09:59
Andrei Cretu: Sunt mult mai multe sim-uri active decat locuitori in Romania, iar rata de penetrare este de 130%. Este o platforma prin care serviciile bancare pot fi aduse in palma clientului decat internet bankingului. Ca tehnologie, internet bankingul este peste zona de mobile banking. Dar pentru ca am o platforma solida pe partea de mobile vom asista la o crestere mai mare pe aceasta zona.
10:00
Smartphone-urile au o penetrare de 14% in Romania. Ca si tendinta de crestere, stam excelent. Mergem in rand cu restul lumii si ne asteptam ca smartphone-urile sa devina foarte populare si astfel platforme ca mobile bankingul sa devina lucruri comune.
10:04
Andrei Cretu: Daca ne uitam si la carduri, pentru ca si ele sunt un mijloc de plata modern, Romania este cea mai dinamica piata din punct de vedere al cresterii numarului de plati cu cardul. Din pacate, la nivel agregat, in Romania se fac doar 6 plati anual pe cap de locuitor. Explicatia este ca doar 50% din populatia tarii este bancarizata. Mai este mult sa ajungem acolo unde sunt vecinii nostri din est. Avem o problema de mentalitate. Omul trebuie sa se convinga ca banca este o metoda mai sigura de a-si pastra banii decat la saltea si este mai usor sa platesti cu cardul decat sa scoti toti banii de la bancomat in ziua de salariu. Atunci cand romanii folosesc cardul doar 13% din tranzactii se fac la POS.
10:04
Cresterea asa cum o vedem noi in zona de emiteri de carduri si de tranzactii prin intermediul cardului bancar este una extraordinar de optimista. Cresterea este sustinuta si de zone conexe: comertul electronic este unul dintre segmentele care impacteaza cel mai mult acest segment. E-commercul are o explozie in Romania, a crescut si in criza. Vom ajunge la o piata in jurul a un miliard de euro in 2015.
10:08
Andrei Cretu: Daca vorbesc de aplicatii nu inseamna ca pun pe tava cele mai noi tehnologii si nu ma gandesc la cum sunt ele adoptate. Daca ma uit in zona de internet banking nu inseamna ca nu ma intereseaza reteaua clasica. Pana la urma grosul vanzarilor se origineaza din sucursalele clasice. Am facut un studiu si am ajuns la concluzia ca nu de cele mai multe ori clientul este tratat la nivelul dorintelor sale. Cu toate acestea nu inseamna ca oferim mai multe beneficii fara sa ne intereseze costurile. Focusul nu este pe afaceri ci pe profitabilitate. Eu nu pot sa maximizem valoarea pe client fara sa fiu atent la complexitatea costurilor.
10:12
Am vizitat jucatori din trei industrii: telecomunicatii, sectorul bancar si utilitati. Am luat in considerare cateva lucruri care au format un ranking final: ambianta in spatiul in care este primit clientul, abilitatile de vanzare, perceptia asupra produselor oferite. Bancile in ansamblu au o performanta de la foarte buna la foarte slaba. In ansamblu sunt pe locul intai al abilitatilor de vanzare, dar sunt in urma colegilor din telecom si chiar utilitati. Produsele bancare tind sa fie putin confuze pentru clienti.
10:17
Andrei Cretu: Sigur vom avansa mult in urmatorii 5 ani. Problema trebuie privita din foarte multe unghiuri. Sunt multe segmente de clientela care vor sa adopte noile tehnologii. Ce vom reusi in 5 ani in Bucuresti poate vom avea nevoie de 10 ani in orasele mici. In mod cert este ca suntem pe drumul cel bun si pana la urma vom recupera diferenta fata de restul Europei.
Sunt restaurante mari in Bucuresti care de ani de zile zic ca s-a stricat POS-ul si vor cash pentru nota de plata.
10:20
Intrebare din sala: Exista posibilitatea unei legislatii care sa oblige toti comerciantii sa aiba un POS? S-a luat in calcul/s-a discutat acest lucru?

Andrei Cretu, PwC Romania: Nu cred ca poate fi vorba de asa ceva. Nu cred ca se poate impune un astfel de lucru, pentru ca, pana la urma, pentru un comerciant instalarea unui POS este un mic cost. Chiar daca bancile pot face lobby, nu cred ca pot schimba legislatia.

10:24
Dezbatere in public: Nu poti obliga un comerciant sa lucreze cu o banca. Bancile aduc tehnologia iar comerciantul alege cu cine lucreaza.
Trebuia sa ne uitam si la puterea noastra de cumparare cand am vazut 4% din populatie foloseste internet banking. Suntem o economie flamanda si trebuie sa jucam la nivelul nostru. Nu trebuie sa ne simtim umiliti ca suntem la 3-4%. La o populatie supraindatorata care scoate banii de pe card pentru a-si plati ratele e greu sa faci planificare financiara.
10:25
Gabriela Voinea, senior partnership manager in cadrul Orange Romania, isi incepe prezentarea pe tema "Convergenta operator-banca: Tehnologia NFC in era platilor digitale".
10:29
NFC (near field communication) leaga pentru prima oara cele mai importante industrii din lume: telecom, banca si zona retailului. Nu vorbim neaparat despre plati de proximitate, desi cea mai importanta aplicablitate a acestei tehnologii este sa platim simplu la comercianti. NFC mai inseamna acces in anumite institutii, transport, cupoane,programe de loializare, accesarea de informatii prin intermediul tag-urilor. Ceea ce dorim este sa dam o valoare suplimentara telefonului mobil.
10:32
Gabriela Voinea: NFC ofera o gama larga de posibilitati pentru clienti. Este o oportunitate pentru voi de a medita la acest subiect atunci cand va pregatiti propriul plan de produse si servicii in viitor. NFC este un mod simplu de a emite carduri bancare, alaturi de jucatorii din piata si operatorii mobili.
Trebuie creat un ecosistem in care sunt adusi in acelasi loc mai multi jucatori.
10:37
Gabriela Voinea: Noi consideram ca cea mai completa solutie este cea bazata pe sim card. Ofera operabilitate si avem avantajul ca oferrim clientilor suport in customer service.

Mecanismul NFC: inseamna acelasi sistem de tranzactionare ca cel al cardului de plastic. Diferenta este ca datele clientului sunt in cardul sim. Din punct de vedere tranzactional situatia ramane identifca, operatorul nu se implica in fluxul banilor. Bancile vor incerca tot timpul sa achizitioneze noi comercianti si de a distribui tehnologia pe o scara mai larga.

10:45
Gabriela Voinea: In cadrul proiectului cu BRD, in iunie cand l-am lansat, au fost emise 120 de carduri sim. A fost posibila accesarea a 2.000 de POS-uri BRD de la comercianti. Pana saptamana trecuta au fost efectuate 4.000 de tranzactii cu o valoare medie de 15 lei. Proiectul se va finaliza la finalul anului. Pe primul loc la tranzactii se afla serviciile de transport la metrou si pe 2 lanturile farma - HelpNet si Sensiblu, unde BRD are POS-uri. Pe locul 3 la tranzactii se afla cele la magazinele de ziare si reviste.

Din punct de vedere al experientei clientilor pilotul a relevat ca marea partea a acestora au adoptat usor tehnologia dar am avut si o mica parte de clienti mai reticienti cu acest gest de atingere a telefonului la POS.
In concluzie vreau sa transmit o invitatie bancilor de a colabora cu actorii care fac posibila implementarea tehnologiei NFC.

10:46
Reactie din sala: Veti avea succes doar daca bancile vor educa clientii sa foloseasca POS-ul si apoi dupa ce acestia se plictisesc de acel plastic, sa treaca si la NFC.

Gabriela Voinea: Este adevarat, dar eu cred ca va fi mai simplu si am putea sa ardem cateva etape. Cat timp oferi usurinta cred ca este greu sa determini clientii doar sa faca prima tranzactie.Tehnologia NFC inseamna mult parteneriat.

10:50
Gabriela Voinea: Pilotul cu BRD nu este un serviciu comercial, este unul intern, prin care am dorit sa experimentam tehnologia din spatele NFC. Suntem in analize cu bancile pentru a reusi o implementare pe scara mai larga. Costurile sunt in ambele parti nu doar pentru noi. Costurile nu sunt mici insa acum suntem in analiza. Telefonul trebuie sa aiba o antena NFC, preturile sunt putin mai mari decat cele standard.
10:51
Intrebare din sala: Cat de sigura este aceasta tehnologie? Ce se intampla daca clientul isi pierde cardul?

Gabriela Voinea: Este la fel de sigura ca un card bancar. Detaliile bancare sunt stocate in aceeasii maniera in care se intampla acum cu un card de plastic.

10:54
Intrebare din sala: Cum vreti sa educati piata pentru a folosi serviciile NFC?

Gabriela Voinea: Cea mai simpla metoda de a educa este sa le dai oamenilor posibilitatea de a accesa informatii prin tag=uri, este cea mai simpla metoda, cea mai comuna si cea mai eficienta metoda. In ceea ce priveste serviciile mai complicate, vrem sa avem actiuni comune de marketing cu bancile, sa explicam clientilor ce inseamna aceasta alternativa si ce le aduce in plus fata de ce au acum in portofel. Decizia de a lansa NFC depinde de analize foarte amanuntite

10:56
Dan Boabes, CEO SimPlus, a inceput prezentarea pe tema: Solutii integrate sms, voce, mobile apps. Eficientizarea operatiunilor prin comunicatii multiprotocol.
10:58
Dan Boabes: Referitor la securitate, trebuie sa explicam foarte bine noile tehnologii. NFC-ul este sigur pentru ca nu permtie un atac "man in the middle". Fiind o distanta foarte mica fata de POS nu exista posibilitatea unui astfel de atac, care este si cel mai frecvent. Un utilizator interactioneaza cu multi furnizori - utilitati, servicii, retaileri - si s-a obisnuit sa o faca in diferite moduri.
Romania are un avantaj deoarece penetrarea noilor tehnologii este redusa. Romania este pe locul 2 in lume la broadband. Am avut avantajul ca nu am avut o retea bine dezvoltata de la inceput.
10:59
Romania are avantajul sa intre in zona de mobile in fata altor tari din Europa. Un furnizor de micro-credite a dorit sa obtina feedback la unul dintre produsele sale si am trimis un SMS catre o banza de abonati. Ce am constatat a fost ca 13% dintre cei targetati au raspuns prin apel vocal, desi trebuiau sa trimita prin SMS, alegand A sau B. De ce? NU stim.
11:03
Dan Boabes: A fost un targ de turism in weekend la Romexpo. Furnizorul de servicii turistice ne-a rugat sa il ajutam sa fie mai prezent in cadrul pavilionului. Am activat atunci publicatea bazata pe locatie. Utilizatorul intra in pavilion si primeste un sms: la standul x avem oferta. Astfel, 58% din cei care au primit mesajul au vizitat standul.
Metoda de publicitate bazata pe locatie este folositoare si atunci cand se lanseaza un card cobraded impreuna cu retailer.
11:03
E clar ca smartphone-urile sunt viitorul si trebuie sa fim acolo. Am avut clienti care au vrut aplicatii pentru a comunica direct cu clientii si au vrut sa fie pe toate cele patru platforme- Android, iOS, Windows Mobille si Symbian-ca sa nu creeze frustrare.
11:07
Am avut un partner care ne-a solicitat QR coduri. Am optimizat prin utilizare de URL shortener. Daca ma chinui 5 minute sa scanez, data viitoare nu se mai intampla.
11:10
Solutii de mobile payment pot fi folosite in transport, parcari, automate de vanzare de cafea. Noi suntem deja acolo. Stim bine ca integrarea tehnica cu acesti operatori de transport, parcare dureaza foarte mult ca integrare. Exista posibilitatea de a furniza anumite informatii care sunt platite prin sms cu suprataxa. Deja exista o banca care a lansat o astfel de solutie.
11:10
11:11
De asemenea, exista produse ale tertilor (asigurari), plata recurenta.
11:15
Dan Boabes: A mai citit cineva ziar in ultima luna? Avem o mana, doua ridicate in sala. Ne aflam in contexte diferite noi si clientii nostri. Daca suntem in masina nu ne asteptam sa primim un sms si trebuie sa gasim alte mijloace de comunicare. Clientul se afla la birou, atunci internetul este cel mai profitabil. Acasa am timp, chiar si de un sistem video. De ce sa nu intru intr-un videochat cu banca? De ce comunica clientul cu noi? Are o problema si astfel trebuie sa gasim rezolvarea potrivita.
11:19
Noi credem ca trebuie sa realizam o comunicare multicanal, sa vedem in ce context se afla clientul si sa-l lasam pe el sa decida. Mai sunt si alte lucruri care conteaza precum cresterea gradului de bancarizare. Utilizatorii incep sa adopte tehnologiile mai rapid decat o poate face o corporatie in structura proprie. Clientul decide si trebuie sa ii oferim o multitudine de canale. Raspunsul nostru este Oberto, o solutie de comunicare multiprotocol.
11:21
Dan Boabes: Optimizarea este foarte importanta. Daca clientul este pe yahoo messenger de ce sa-i trimit un sms? Haideti sa nu-l facem pe client sa fie fustrat. Toata avalansa de mesaje de informare il enerveaza pe client.

Citeste si:

11:25
Intrebare din sala: Cat trebuie sa plateasca o companie pentru a folosi platforma Oberto?

Dan Boabes: Este vorba de software as a service, cloud. Vorbim despre niste costuri lunare extrem de mici.

11:27
Completare Gabriela Voinea (Orange) la prezentarea lui Dan Boabes: In prezent, 20 de banci beneficiaza de sistemele de mobile marketing.
11:29
Intrebare din sala: Care sunt avatanjele solutiei voastre fata de alte solutii promovate de companii precum Cisco sau Avaya?

Dan Boabes: Customizarea pentru piata locala si avantajul costului, pentru ca am vazut cu totii ca bate vantul prin bugete.

11:29
Urmatorul speaker este Ana-Maria Bogdan, managing director Grapefruit.
11:34
Erste Bank a gasit o solutie, sa organizeze un concurs pentru dezvoltatorii de solutii integrate sau pentru pasonatii care au idei de solutii digitale pentru industria bancara. Acum 3 saptamani, 18 idei in banking au fost nascocite in 24 de ore.
Cele 18 idei au fost nascute de 4 echipe care au variat prin interactionare cu Facebook, iar concluzia este ca orice se poate intampla daca bancile lasa dezvoltatorii sa vina la ele.
11:38
Cred ca unul dintre cele mai importante lucruri in domeniu, dar despre care se vorbeste foarte putin in Romania,este partea de experienta a utilizatorului. Oameni ar utiliza mai mult aceste servicii bancare daca dezvoltatorii, corporatiile ar masura ceea ce se intampla cu solutiile lor pentru a avea niste concluzii foarte clare si pentru a actiona ca atare. Unul dintre lucrurile cele mai importante acum pentru clienti, dar si pentru consumatori este sa gasim impreuna noi agentiile si companiile o modalitate de a educa. Pentru ca este una dintre zonele care sufera. As vrea sa vad cate banci din Romania au o strategie clara de incentivare a mobile bankingului sau internet bankingului.
11:38
Ana-Maria Bogdan: Cu riscul de a supara anumite banci, cred ca ele sunt pregatite sa inoveze. Bancile considera ca aceasta parte le poate aduce noi consumatori si de a-i fideliza pe cei deja existenti. Amenintarea nu vine prin inovatia din mediul bancar, competitivitatea vine din felul cum se misca jucatorii digitali. Este inevitabil de a-ti pune problema de a lucra in parteneriate si de a aduce la aceeasi masa parteneri din diverse industrii.
11:45
Dan Boabes, SimPlus: Trebuie sa vorbim de optimizarea cheltuielilor jucatorilor principali din zona financiara. Exista utilizatorul care chiar isi doreste asa ceva (solutii digitale -n.r), important este sa aiba la indemana aceste sisteme. De exemplu, 11% din platile pentru transportul public din Alba-Iulia este facut cu telefonul mobil.

Andrei Cretu, PwC:
Vorbim de o evolutie tehnologica naturala. Ca orice adoptie a unei noi tehnologii curba este mai pronuntata, dar depinde de aspectele legate de cultura, educatie, constientizarea beneficiilor si de cat de mult este impulsionata de jucatorii implicati. La finalul exercitiului trebuie sa ai un castig.
11:46
Evolutia platilor digitale in cinci ani:

Ana-Maria Bogdan, Grapefruit: Fara inovatie si fara toate eforturile consecvente si convergente din toate industriile si fara o atentie pentru experienta care se acorda consumatorului final nu se schimba nimic. Vrem ca lumea sa foloseasca mai multe servicii digitale, dar trebuie sa fim atenti la cum oferim aceste servicii.

Gabriela Voinea, Orange Romania: Noi ne vom concentra pe solutiile existente de plati prin SMS, pe solutiile de plata care au in centru telefonul mobil. Pe partea de inovatie avem ambitia de a lansa tehnologii noi precum NFC. Utilizand telefonul mobil, SMS-ul, vom incerca sa ne impicam in zona de utilitati publice, dar si online.

11:52
Urmeaza o pauza de 30 de minute, dupa care vom reveni cu prezentarile din al doilea panel. Cei care vor sustine prezentari sunt: Irina Olanescu (Romsys), Bogdan Vladescu (Western Union), Cosmin Vladimirescu (MasterCard), Mihai Seceleanu (InternetCorp).
12:26
Pauza s-a terminat. Incepe al doilea panel.
12:32
Bogdan Vladescu, network development manager, banking channel Western Union: In fiecare secunda la nivel mondial se efectueaza 28 de tranzactii Western Union. La nivel global peste 2 mld. de persoane au acces limitat la servicii financiare. Totodata, 140 de mil. de business-uri nu au acces la servicii financiare.
12:38
Cand lucrezi in strainatate ai nevoie de o serie de acte pentru a-ti deschide un cont bancar. Persoana din afara tarii se poate duce la o locatie Western Union pentru a trimite bani in Romania. Astfel se fac tranzactiile cash. Dar de ce sa nu oferim posibilitatea clientului de a primi bani in ce cont doreste?
12:41
Bogdan Vladescu: Noi am plecat de la nevoia clientului de a-si utiliza cardul la ATM. Serviciul de transmitere bani prin ATM nu necesita operatiuni cu numerar, documente de identitate sau completarea de formulare.

12:46
Potrivit unui studiu, 13% din respondenti au precizat ca serviciul de trimis bani de la ATM este extrem de atractiv, 33% foarte atractiv si asta in conditiile in care nu au folosit serviciul. Dupa folosirea lui s-a dublat numarul clientilor care il considera foarte atractiv.
12:46
Ne uitam foarte atent la volumele de tranzactii. Am lansat serviciul de internet banking impreuna cu Banca Transilvania si tranzactiile cresc intr-un ritm foarte bun. O tranzactie dureaza sub un minut.
12:49
La nivel global observam o crestere importanta in privinta tranzactiilor pe canale digitale, o crestere de 25% in trimestrul al treilea din acest an.
12:53
Inainte de a face orice implementare (transfer de bani pe mobil in Romania - n.r.) facem o serie de analize si ii intrebam pe clienti care este perceptia lor fata de astfel de solutii. Pentru Romania, implementarea acestei solutii in perioada urmatoare va veni dupa ce vom consolida sistemul de trimitere bani prin ATM, respectiv sa reusim o promovare a acestui serviciu si cu alti parteneri pe langa Banca Transilvania.
12:54
Cosmin Vladimirescu, country manager pentru Romania si Moldova, MasterCard Europe, isi incepe prezentarea.
12:56
Avem un mediu concurential mult mai aprig fata de acum 2-3-4 ani, suntem expusi la schimbari tehnologice mult mai frecvent, iar consumatorii sunt mult mai inteligenti.
12:59
De ani de zile incercam sa mutam utilizatorii de la ATM la POS. Am adus foarte multa tehnologie in aceasta piata. Dar educatia este un proces care nu poate fi scurtat, poti aduce tehnolgoie intr-o piata, dar nu o poti forta. Consumatorul pe are ni-l dorim noi este unul care un cont curent, un card de debit, unul de credit, poate si un credit de consum, si o solutie de internet banking. Dar are mai multe solutii financiare pe care trebuie sa le foloseasca corect.
13:02
Cardul ar trebui sa aiba in primul rand tehnologia pay pass, pentru ca experienta la POS conteaza. Cardul ar trebui sa-i dea acces clientului cat mai facil la fondurile proprii, cu costuri cat mai mici si ar trebui sa-i dea un bonus atunci cand plateste la comerciant.
Pe zona cardurilor de credit s-au realizat cat mai multe metode de loyalty pentru clienti. Am zis ce-ar fi sa dezvoltam o platforma care sa vina in completarea mixului pe care il oferim care sa le permita bancilor sa aplice diferite reguli care sa bonifice tranzactiile.
13:05
In urma implementarii unei solutii de loyalty la o banca am avut urmatoarele rezultate: costul de achizitie al clientilor s-a redus, cardurile care au devenit active au crescut cu 28%, volum tranzactionat a crescut cu 110%, pierderile au scazut cu 21%, iar atritia a scazut cu 17%. Un alt lucru pe care l-am avut in vedere cand am lansat aceasta platforma a fost segmentarea. Vom mai vorbi de segmentare inca 3-4 ani de acum inainte. Am lansat o platforma care sa fie relevanta pentru fiecare tip de consumator.
13:08
Cosmin Vladimirescu: Cum ar fi sa primesti puncte atunci cand platesti la Carrefour sau cand iti deschizi un cont nou, un depozit sau cand faci 3 transferuri prin internet banking? Romania este a treia tara din lume in care se implementeaza platforma noastra de loialitate, iar in prezent avem un parteneriat cu 2 banci. Banca va acorda puncte pentru toate tranzactiile pe care le fac clientii, mai putin retragerile de numerar.
13:10
Avantajele sunt faptul ca avem o rata de activare, de utilizare mai mare a cardului, o atritie mai mica, un driver mai mare pentru tranzactiile cu cardul si dezvoltam relatia consumatorului cu banca.
13:14
Noi vrem ca oamenii sa-si foloseasca punctele. Vom face campanii de utilizare a punctelor si vrem ca 80-90% din puncte sa fie utilizate. Catalogul de produse pentru puncte poate fi adaptat pe nevoile clientilor , nu exista costuri fixe si toata raspunderea platformei Mastercard ne revine noua.
13:20
Cosmin Vladimirescu: Punctele pe care le acumulati prin platforma MRS sunt realizate prin tranzactii sau prin utilizarea de servicii bancare. Exista un mare interes printre banci pentru o astfel de platforma.
13:23
Intrebare din sala: Vorbeati de educare, aveti in vedere un program de informare pentru cei din liceu, facultate?

Cosmin Vladimirescu: Da, avem o platforma care se numeste Educard, care face acest lucru din 2008-2009. Prezinta nevoile consuamtorilor, incearca sa dea sfaturi din perpectiva unei familii care are doi copii. Acolo veti gasi sfaturi pentru fiecare produs financiar.

13:23
Urmatorul speaker este Irina Olanescu, innovation director la Romsys.
13:30
Cel mai simplu este sa te dezvolti uitandu-te la ceea ce ai. Am putea investi, angaja mai multi oameni, dar nu ar fi cu nimic diferit fata de ce fac ceilalalti. Noi ne-am uitat mai mult la angajati si la ce ne ajuta sa ne diferentiem, iar acesta este factorul uman.
13:53
Urmeaza Mihai Seceleanu, fondator si CEO al InternetCorp.
13:57
Deja ceea ce s-a intamplat in ultimii patru-cinci ani s-a apropiat de o revolutie. In lume sunt folosite 6 miliarde de telefoane mobile, dintre care un miliard sunt smartphone-uri. Pentru ca revolutia cu adevarat a avut loc odata cu smartphone-urile.
14:05
Mobile banking nu se refera neaparat la plati prin telefonul mobil, o forma spectaculoasa este Square, o companie care a fost lansata de fondator ul Twitter. Cand vorbim despre mobile banking vorbim despre produse.
14:06
Doar doua banci din primele zece ca active au varianta de mobil.
QR code este folosit in banking pe mobisites, eCommerce si mCommerce via MasterCard si ING. Bank of America a implementat un sistem in America prin care nota de plata este sub forma QR Code.
14:06
Modalitatile de publicitate in offline care pot aduce targetul in mediul mobil cele mai folosite sunt: geo-targetting, bannere specifice pentru aplicatii mobile si gyroscop/ accelerometru.
14:08
Anul trecut au fost maximum doua campanii de mobile advertising in Romania, anul acesta au fost in jur de 20.
14:09
Companii mari precum Google sau Facebook au recunoscut ca mobile-ul este mult mai greu de monetizat.
14:09
Peste doua saptamani, pe 4 decembrie, vom lansa o divizie specializata pentru publicitate pe mobile.
14:15
Conferinta s-a terminat. Multumim vorbitorilor, partenerilor si participantilor.