"Din acest numar total, 5.421 petitii se incadreaza in segmentul asigurarilor obligatorii RCA si reprezinta 0,11% din volumul total al contractelor RCA incheiate in aceasta perioada. Din analiza petitiilor inregistrate se constata ca aspectul cel mai frecvent reclamat este neplata despagubirilor solicitate, respectiv recalcularea valorii despagubirilor, a valorilor de rascumparare pentru asigurarile de viata. De asemenea, s-au constatat probleme de comunicare intre asigurati/pagubiti si reprezentantii societatilor de asigurare", se spune in documentul CSA.

In perioada ianuarie-decembrie 2011, autoritatea de reglementare a primit 5.200 de reclamatii, scrie Mediafax.

Potrivit datelor autoritatii de reglementare, numarul reclamatiilor pe segmentul RCA a crescut cu 41,25%, de la 3.838 la 5.421, acestea avand o pondere de 63,63% in totalul petitiilor, de la 73,89% in septembrie 2011.

"Pe clasa asigurarilor facultative CASCO s-au inregistrat 1.800 petitii, reprezentand 21,13% in total, cu 115,57% mai multe fata de aceeasi perioada a anului 2011", se precizeaza in buletinul autoritatii.

Petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor de viata au fost in numar de 208, reprezentand 2,44% din total, cu 18,18% mai multe decat in aceeasi perioada a anului 2011.

Citeste si:

Pana la 6 noiembrie, din cele 8.520 petitii, un numar de 4.974 au fost finalizate in favoarea petentilor, iar din acestea 3.510 s-au incheiat prin plata despagubirilor solicitate.

Totodata, un numar de 3.486 petitii au fost considerate ca neintemeiate din cauza necunoasterii de catre asigurati a conditiilor contractelor de asigurare facultative incheiate si pretentiilor de despagubire care exced cadrul legal, respectiv solicitarile formulate de catre petenti nu se incadrau in prevederile actelor normative in vigoare la data producerii evenimentului asigurat sau erau contrare prevederilor contractuale stipulate (avarii preexistente, clauze de excludere, respectiv riscuri neacoperite prin contractele de asigurare).

De asemenea, un alt motiv pentru care petitiile au fost respinse pentru ca dinamica accidentelor, asa cum a fost declarata de catre parti, nu s-a confirmat prin investigatiile proprii efectuate de catre reprezentantii societatilor de asigurare sau prin rapoartele de expertiza tehnica efectuate de catre experti tehnici extrajudiciari, prin acestea stabilindu-se faptul ca evenimentele s-au produs din alte cauze si in alte imprejurari fata de cele declarate.

"In analiza efectuata nu au fost cuprinse reclamatiile formulate de unitatile reparatoare service in nume propriu sau in numele petentilor, intrucat obiectul reclamatiilor il constituie nerespectarea/respectarea defectuasa de catre societatile de asigurare a conditiilor prevazute in contractele/conventiile de colaborare incheiate intre parti, contracte care sunt de natura comerciala si nu se supun normelor CSA. Analiza celor 715 petitii transmise de catre unitatile reparatoare service a fost facuta separat", se mai spune in buletin.