Wall-Street.ro: Peisajul economic al ultimilor doi ani a adus o serie de provocari pentru piata de asigurari. Cum si in ce masura mai sunt afectate asigurarile de contextul economic si cum va confruntati cu toate aceste evolutii la nivelul companiei pe care o conduceti?

Mihai Tecau: Asigurarile au fost afectate de scaderea segmentului auto, al constructiilor si de contractarea segmentului credite. In ciuda faptului ca anul acesta piata s-a mentinut la un volum sensibil egal cu cel de anul trecut, toate acestea s-au resimtit la si la nivel micro. Noi am intervenit atat pe partea de costuri cat si pe componenta operationala, prin promovarea produselor profitabile, prin introducerea de produse noi, inovative, prin actualizarea celor deja existente si intarirea fortei de vanzari. Parteneriatul cu Banca Comerciala Romana, reprezinta un alt punct de sustinere forte, avand in vedere ca bancassurance-ul este inca, in piata locala, o zona insuficient dezvoltata iar Omniasig, prin acest parteneriat, are deja istorie pe aceasta zona.

WS.ro: In ceea ce priveste volumul de vanzari pentru sfarsitul anului, puteti sa ne faceti o estimare, prin comparatie cu anul precedent? Astfel, cum intentionati sa obtineti cresterea profitabilitatii pentru urmatoare perioada, in contextul in care ati declarat in cadrul unei conferinta faptul ca "Omniasig plateste zilnic daune de 1 milion de euro".

Mihai Tecau: La acest moment suntem in plin proces de derulare a subscrierilor, luna decembrie este una foarte activa in asigurari din acest punct de vedere. Ca estimare, inca de la inceputul anului ne-am propus mentinerea subscrierilor la un nivel comparativ cu cel din anul anterior (adunand cifrele celor doua companii care au fuzionat). Realitatea din teren, insa, ne-a aratat anumite diferente fata de matematica initiala, mai ales ca anul 2012 a fost unul dificil pentru industria asigurarilor in general, si unul plin de provocari pentru noi, ca si companie, in contextul realizarii celei mai mari fuziuni de pe pana acum. In materie de vanzari obiectivul nostru ramane mentinerea pozitie de lider al pietei de asigurari.

In calitate de lider, vedem posibila obtinerea profitabilitatii nu prin privarea clientilor de drepturile lor contractuale, de dreptul la despagubiri. In pofida faptului ca platim acest volum de daune zilnic, dorim sa eficientizam ceea ce facem astfel incat sa obtinem si profit. In acest an am parcurs pasi normali si corecti catre profitabilitate prin echilibrarea portofoliului, introducerea de produse inovative, unice pe piata din Romania, prin servicii de calitate. Profitul il putem obtine prin reasezarea tuturor componentelor business-ului in parametri de eficienta maxima, prin reorientarea catre linii de business alternative, prin conduita asiguratilor pentru care nu pretul sa fie factorul determinant ci serviciile pe care le primesc in schimb si nicidecum afectand procesul de solutionare al daunelor.

Citeste si:

WS.ro: Una dintre principalele cai de mentinere a volumului de subscrieri este consolidarea relatiei cu brokerii. Cum priviti relatia cu brokerii de asigurare si care este rolul ei?

Mihai Tecau: Piata de brokeraj a ajuns la aproape 40% din totalul subscrierilor. Brokerii capata o importanta crescuta in ansamblul de functionare al intregii piete, situandu-se in unele cazuri mai aproape de client. De aceea ne dorim omogenizarea si fluidizarea procedurilor de lucru cu acestia, pentru a putea evita posibilele dificultati in servisarea clientului si in consecinta indepartarea lui. Uniunile profesionale de profil au avut si continua a aiba o contributie insemnata in acest sens si au totodata capacitatea de a veni cu propuneri, cu solutii, in conslidarea acestui model operational sanatos dintre societatile de asigurari si brokeri. Vorbim despre o relatie de business corecta, bazata pe intelegerea reciproca a necesitatilor de lucru, astfel incat sa nu fie afectate fluxul de numerar sau capacitatea operationala ale partilor.

WS.ro: Ce anume considerati ca ar trebui imbunatatit pe relatia asigurator - broker – client?

Mihai Tecau: Exista un adevar bine cunoscut - piata asigurarilor este una cu potential mare, dar in care acum nu sunt foarte multi clienti. Brokerii au stiut sa se apropie de clientii existenti si au avut de castigat. Intelegerea dintre asiguratori si brokeri, in ceea ce priveste cresterea portofoliilor de clienti, trebuie sa creasca in valoare. Spun asta in conditiile in care ne asteptam ca si brokerii sa accepte ca trebuie sa promovam asigurari sustenabile, cu un pret corect si cu conditii de asigurare avantajoase pentru client. Asiguratorii trebuie sa puna constant in balanta cererea pentru un pret cat mai mic, venita din partea clientilor prin broker. Daca si brokerii ar consilia clientii pentru a alege servicii de calitate nu doar pretul, iar unele companii de asigurare ar raspunde pe masura, cred ca piata asigurarilor per total ar avea de castigat.

Cine este Mihai Tecau?

Mihai Tecau a fost desemnat, in luna mai 2012, sa gestioneze din pozitia de presedinte directorat, afacerile companiei Omniasig VIG, specializata in asigurari non-life a grupului financiar austriac Vienna Insurance. Anterior, el a detinut functia cu acelasi nume in cadrul BCR Asigurari, companie care a fuzionat cu Omniasig.

Cariera lui Mihai Tecau pe piata de asigurari din Romania s-a construit pe experienta acumulata ca senior executive underwriter al societatii asigurari Ion Tiriac - ASIT, urmata de cinci ani pe parcursul carora a detinut diverse pozitii in managementul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, intai ca director - directia generala reglementari, apoi ca director general - directia generala asigurari obligatorii si, in sfarsit, ca secretar general al autoritatii de reglementare.