Clientii din toata lumea prefera sa foloseasca tot mai mult cardurile de debit precum si produsele prepaid, in defavoarea numerarului si cecurilor. La Forumul Mondial de Debit organizat de Visa International in Praga, Visa a anuntat cele mai recente date pe segmentul de debit si prepaid, care reprezinta 53% din totalul tranzactiilor Visa din toata lumea. In multe piete in care opereaza, marca Visa a fost perceputa in mod traditional ca un produs de credit, asadar, aceste date recente reflecta schimbarile produse in emiterea si folosirea cardurilor la nivel global.

Semnificativ, tranzactiile la comercianti prin carduri de debit si prepaid - excluzand retragerile de numerar de la bancomate - au totalizat peste 1,1 mii de miliarde de dolari. Cresterea anuala de 19% demonstreaza preferinta accentuata pentru platile prin carduri de debit in cazul cumparaturilor zilnice.

In timp ce cardurile de debit erau folosite in mod traditional pentru plata la supermarket, benzinarii, restaurante si farmacii, posesorii de carduri se orienteaza si spre alte categorii cum ar fi asigurari, utilitati si telecomunicatii - care nu erau traditional platite electronic.

93% pondere in Romania

In Romania, exista peste 3,2 millioane de carduri de debit Visa, reprezentand 88% din totalul de carduri Visa, conform datelor valabile la sfarsitul anului 2005. Cardurile de debit sunt motorul principal al tranzactiilor la comercianti, totalizand o crestere anuala de 132%. Valoarea tranzactiilor la comercianti prin carduri Visa a ajuns la 354 milioane de dolari, reprezentand 93% din totalul tranzactiilor la comercianti. Produsele prepaid nu sunt disponibile pe piata romaneasca.

“Cardurile de debit ofera posesorilor usurinta si flexibilitatea de a “plati acum”, folosindu-se de fonduri care sunt deja existente in cont, in acelasi timp acestia avand posibilitatea de a-si gestiona mai bine bugetul, in siguranta si mult mai confortabil”, spune Catalin Cretu, Vicepresedinte Visa International CEMEA. ”Pe de alta parte, cardurile de credit sunt din ce in ce mai folosite in Romania, inregistrand o crestere de 112% la cumparaturile la comercianti, la finalul anului 2005, comparativ cu 2004.”

Pentru a stimula in continuare platile la comercianti in Romania, Visa si bancile membre au lansat o campanie promotionala, care se va incheia in 5 iunie. Sloganul campaniei este “Fiecare zi poate fi ziua ta de salariu!”. Toti posesorii de carduri Visa, credit sau debit, au posibilitatea sa castige 3 premii, fiecare in valoare de 500 EUR pe luna, totalizand 6.000 Euro pentru fiecare castigator, sau alte 100 de premii speciale. Posesorii de carduri Visa emise de bancile participante pot sa intre in competitie folosindu-si cardul Visa in orice locatie comerciala care accepta Visa.