Declaratiile sefului Omniasig au fost realizate in cadrul evenimentului XPRIMM Annual Forecast Meeting 2013, organizat de Revista PRIMM - Asigurari & Pensii.

In opinia sa, piata de asigurari generale va ramane strans legata in ceea ce priveste evolutia de contextul economic. "Nu cred ca ar trebui sa avem asteptari foarte mari, comparativ cu 2012, cum nu se prevad foarte multe modificari economice pozitive nici in ceea ce priveste posibilitatile financiare ale populatiei", a spus Mihai Tecau (foto).

El a adaugat ca, in aceste conditii, din punct de vedere economic, piata de asigurari generale nu va creste cu mai mult de 3-5%. "Dezvoltarea pietei de asigurari nu inseamna doar crestere pretului. Daca ne uitam la cateva tari din regiune, vom vedea ca noi avem printre cele mai mari preturi. Nu le vom putea scadea pana cand nu rezolvam problema reglementarii daunelor".

Similar cu 2012, piata asigurarilor de viata va inregistra o crestere mai mare decat alte tipuri de asigurari generale, crede seful Omniasig, care adauga ca "anul 2013 va fi un an al serviciilor iar asiguratorii ca vor pune accent mai mult pe profit decat pe lupta pentru cota de piata. Aici cred ca se face diferenta, iar castigatori vor fi cei care vor reusi sa mentina un echilibru in primele brute subscrise si serviciile oferite in contul politelor vandute. Cuvantul de ordine va fi profitul", a mai spus seful Omniasig.

Citeste si:

Asiguratorii si brokerii pun cartile pe masa

"Unul din punctele forte il reprezinta potentialul inca neexploatat al pietei de asigurari. Piata din Romania este sub-asigurata si, din acest punct de vedere, are un potetial semnificativ de crestere, care trebuie categoric valorificat. In aceasta directie ne vom indrepta si noi atentia. Depinde de noi, de asiguratori cum vom intelege sa acoperim aceasta arie. Clientii isi doresc produse din ce in ce mai sofisticate, pentru care prima de asigurare sa justifice avantajele si protectia oferite", a declarat Mihai Tecau, pentru wall-street.ro.

In ceea ce priveste punctele slabe, el a adaugat ca ''lipsa unei educatii a asigurarilor in randul populatiei reprezinta un obstacol in dezvoltarea pietei de asigurari. Romanii sunt printre cei care cheltuie cel mai putin pe asigurari, din spatiul european. La acest fapt contribuie si lipsa de informare cu privire la beneficiile si utilitatea asigurarilor. Oportunitati raman segmentul de asigurari de tip property, cele de sanatate si segmentul auto, dar in conditii de profitabilitate".