Totodata, 87% dintre respondenti au ales dobanda ca fiind cel mai important criteriu in alegerea ofertei de finantare, 83% dintre intervievati pun pe locul doi importanta valorii ratei lunare si 79% suma pe care o ramburseaza la finalul perioadei de creditare.

Interesant insa este ca pentru clienti este mai important ca bancile sa isi respecte termenele de raspuns promise (79%) si sa comunice transparent pe parcursul analizei dosarului de credit (69%) decat reputatia bancii ( 55%) sau rapiditatea cu care acorda credite (63%).

“Contrar perceptiei generale, costurile creditelor destinate persoanelor fizice sunt la un minim istoric, cu tendinta generala de scadere. In prezent DAE (Dobanda Anuala Efectiva) minim pentru un credit ipotecar in euro este de 5%, iar cel mediu este de 6,4%, valoare cu 1,1 puncte procentuale mai scazuta decat valoarea medie inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, scaderea fiind generata in principal de diminuarea valorii indicelui Euribor”, a declarat Anca Bidian, CEO KIWI Finance.

Citeste si:

In privinta gradului de incredere in sursele de informare pentru accesarea unui credit, este de remarcat ca, in afara brokerilor de credit cu 85% si a bancilor cu 80%, internetul ca si sursa de informare, cu un procent de 66% prezinta o incredere semnificativ mai mare decat mediile convenionale de informare (rudele si prietenii, liderii de opinie, publicatiile, televiziunea si materialele publicitare).

Intrebati la cine apeleaza atunci cand hotarasc sa acceseze un credit, acestia au raspuns ca intra in sucursalele bancilor (55%), aplica online (50%), apeleaza la brokerii de credite (40%) si urmeaza recomandarile rudelor/prietenilor (6%).