In mass media online, pe primul loc din punct de vedere al nivelului de expunere se situeaza Generali, compania fiind mentionata in 2626 articole, echivalentul a 15,76% din numarul total de articole referitoare la brandurile analizate. Compania mentine o prezenta constanta in mass media, comparativ cu anul 2011.

Locul secund in topul celor mai mediatizate companii de asigurari in mass media online a anului 2012 este ocupat de Omniasig, cu 2131 mentiuni, reprezentand 12.79% din numarul total de aparitii. Pe locul 3 este situata Astra Asigurari, aceasta fiind citata in 1837 articole, respectiv 11.03% din totalul aparitiilor, arata sursa mentionata.

In ceea ce priveste expunerea in social media, comparativ cu mass media, se constata o prezenta mai scazuta a pietei de asigurari, numarul maxim de postari online atins fiind de 512 si inregistrat de Groupama. In perioada analizata, nivelul de vizibilitate al acestui brand a oscilat, dar a crescut semnificativ, in raport cu anul 2011. Al doilea cel mai titrat brand in social media este Omniasig (200 postari), urmat indeaproape de Generali (154 postari).

Per total, piata de asigurari a inregistrat o vizibilitate ridicata in special in presa online si in blogosfera unde totalul mentiunilor pe anul 2012 pentru cele 10 branduri depaseste 16 000 de articole.

Citeste si:

Dintre sursele mass media care abordeaza cel mai des subiecte legate de piata de asigurari, Media IQ mentioneaza: Wall-Street.ro, Ziarul Financiar, Daily Business, Saptamana Financiara si Capital. Aparitiile companiilor de asigurari au fost inregistrate cel mai mult in contexte legate de economie, finante si administratie.

Pentru a stabili nivelul de notorietate online al companiilor de asigurari din Romania in 2012, Media IQ a monitorizat primele 10 branduri, selectate in functie de volumul de business realizat. Sursa acestor informatii a fost publicatia Insurance Profile, editata de Media Xprimm, dupa volumul de business realizat la 9 luni 2012.

Monitorizarea a urmarit peste 120.000 de surse online (mass media & social media), in perioada 01 ianuarie 2012 - 31 decembrie 2012. Astfel, au fost supuse analizei: Generali, Omniasig, Astra Asigurari, BCR Asigurari, Groupama, Euroins, Allianz Tiriac, ING Asigurari, Uniqa si Asirom.

Conform Media IQ, monitorizarea a fost realizata in: 1.500 de surse cu acoperire nationala si locala (cotidiane nationale si locale, periodice nationale si locale, site-uri de televiziuni & radiouri); peste 50.000 de bloguri cu trafic foarte mare si comentariile scrise la fiecare articol; 10.000 de pagini de Facebook si comentariile scrise la fiecare intrare; 40.000 de conturi de Twitter; peste 50 de forumuri.