Intrebat de jurnalisti la ce practici de manipulare se refera, oficialul BNR a raspuns ca “un consumator educat este unul mai greu de manipulat”.

“De exemplu, sunt situatii cand anumiti consumatori sunt instigati de catre alte parti sa nu-si mai plateasca ratele la creditele. Un consumator informat stie ca daca procedeaza in acest fel va ajunge in baza de date a Biroului de Credit, a Centralei Riscului de Credit si nu va mai putea lua credite pentru o perioada lunga de timp”, a explicat Paunescu.

Exemplul oferit de directorul directiei juridice din Banca Nationala este larg intalnit in cazul romanilor care au procese cu bancile. Acestia dau in judecata institutiile de credit, iar unii dintre ei, convinsi de avocati sau de rude, prieteni, aleg sa nu-si mai achite ratale lunare.

Debitorii nu cunosc faptul ca daca au ajuns cu bancile in instanta, nu inseamna ca nu trebuie sa-si mai plateasca datoriile, in caz contrar institutiile financiare putand recurge la executari silite. Cel mai bine ar fi ca clientul care actioneaza banca in instanta sa-si achite in continuare ratele, urmand ca in cazul in care castiga procesul, persona in cauza sa-si recupereze banii in urma sentintei favorabile.

Evenimentul organizat vineri de BNR a fost al doilea din ultima luna pe tema relatiei banci-clienti. Primul seminar a fost un fiasco, dupa ce guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, si Ministrul Justitiei, Mona Pivniceru, desi pe lista invitatiilor, nu au luat parte la lucrari, iar cei prezenti au dus discutia intr-o zona confortabila pentru banci. In acest sens, viceguvernatorul BNR, Bogdan Olteanu, a mentionat ca banca centrala a luat la cunostinta intrebarile lansate de presa in directia protectiei consumatorului de servicii bancare si ca va oferi un raspuns in perioada urmatoare.

Volksbank se implica in campanii de protectie a consumatorilor

Banca cu cele mai multe procese din Romania, Volksbank, a anuntat ca va sprijini campania celor de la A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons, de educare si informare a consumatorilor in domeniul financiar – bancar, sub egida Campaniei Nationale “o9atitudine!”. Campania de informare este, de asemenea, sprijinita de BNR.

Clauzele abuzive, discutate la BNR: "Creditarea nu este ceva ocult"

Clauzele abuzive, discutate la BNR: "Creditarea nu este ceva ocult"

Citeste si:

“Volksbank Romania este prima institutie privata de profil care se alatura demersului A.N.P.C.P.P.S. Romania -InfoCons, in vederea dezvoltarii unei relatii personalizate cu consumatorii, comunicand cat mai transparent si eficient cu acestia. Valorificand experienta personalului si implicand resurse pentru succesul campaniei de constientizare, Volksbank va implementa puncte de informare in cadrul sucursalelor bancii din Iasi, Alba, Cluj, Bucuresti, Oradea, unde clientii vor putea solicita detalii pe teme de protectia consumatorilor in ceea ce priveste produsele si serviciile financiar-bancare. Clientii vor primi asistenta din partea expertilor Volksbank si ai A.N.P.C.P.P.S. Romania - InfoCons, intr-un interval orar prestabilit, accesul la informatie desfasurandu-se intr-un mod transparent si dinamic”, a aratat Sorin Mierlea, presedintele A.N.P.C.P.P.S. Romania.

El a adaugat ca Volksbank a fost pusa la zid de clienti in ultimii ani, dar ca spera ca noua structura a bancii „a invatat din greselile trecutului”.

Legat de aplicarea legii falimentului personal in Romania, Mierlea a mentionat ca asociatia pe care o conduce vrea sa propuna la Comisia Europeana implementarea unei directive de protectie a persoanelor fizice care nu-si mai pot plati datoriile.

„Nu trebuie sa ne gandim acum ca o astfel de lege va duce la un comportament abuziv din partea clientilor, ci din contra, eu cred ca majoritatea vor fi de buna credinta”, a argumentat Mierlea.

Sursa foto: sxc.hu