„Zona de factoring a reprezentat un segment strategic pentru banca noastra incepand din 2007, volumul creantelor gestionate crescand de zece ori in perioada 2008-2012, in conditiile in care am dorit sa raspundem nevoiei clientilor nostri pentru acest produs, nevoie care, in contextul economic dificil, s-a amplificat constant. Mentinerea volumului de creante cesionat catre compania noastra in 2012 comparativ cu anul anterior a avut la baza o politica de risc prudenta, in sensul in care eforturile noastre s-au concentrat in directia disiparii riscului. Astfel, numarul de aderenti (companii care au cesionat catre noi creante) a crescut in 2012 la 421, fata de 2011, cand s-a situat la un nivel de 251”, a explicat Alecsandra Valasuteanu, Head of Factoring UniCredit Tiriac Bank.

Industriile care au contribuit cel mai puternic la volumul de factoring realizat sunt constructiile (28%), urmate fiind de segmentul auto si echipamente (19%), metale si chimicale (14%) si agricultura si industrie alimentara (13%).

Structura reflecta specificul pietei din Romania, constructiile fiind cel mai puternic reprezentate in cadrul tranzactiilor de pe piata interna, in timp ce segmentele auto si echipamente si metale si chimicale sunt reprezentative pentru tranzactiile de export, respectiv import.

Citeste si:

Ponderea cea mai mare in rulajul inregistrat la nivelul lui 2012 au avut-o operatiunile din factoring domestic (83,2% din totalul creantelor gestionate). In paralel cu disiparea riscului, banca s-a concentrat insa si pe sustinerea exporturilor si importurilor, efort subliniat de faptul ca rulajul din factoring-ul de export a crescut cu 163% fata de 2011, iar rulajul din tranzactiile de factoring de import a crescut cu 90% fata de 2011.

Pachetele de factoring UniCredit Tiriac Bank sunt disponibile pentru companii de orice talie (de la mici – mijlocii, la multinationale), localizate oriunde in Romania, care vand/cumpara produse sau servicii cu plata la termen unui portofoliu de clienti. Companiile cu cifra de afaceri intre 5 si 50 milioane euro au contribuit cu 52% din totalul volumului de factoring derulat de UniCredit Tiriac Bank.

Factoringul este un pachet de servicii pe care banca il pune la dispozitia companiilor in baza creantelor pe care acestea le au asupra clientilor lor. Serviciile incluse in acest pachet sunt: plata in avans a creantelor cu termene scadente situate in viitor, administrarea creantelor, colectarea creantelor si acoperirea riscului de neplata a debitorilor. In structura produselor de factoring se poate regasi, practic, mai mult decat o simpla finantare, in prim plan aflandu-se, de aceasta data, serviciile de consultanta si management pe care Factorul le poate pune la dispozitia companiilor.