Bancile de pe piata din Romania incearca sa tina pasul cu Europa, nu doar la servicii oferite clientilor, ci si la strategiile de marketing si promovare aferente segmentului bancar. In cadrul Forumului Financiar Sud-Est European, care se desfasoara la Bucuresti, intre 22 si 26 mai, reprezentanti ai unor jucatori activi in domeniul bancar din Romania au prezentat, in prima zi, ideile si opiniile referitoare la brandingul bancilor.

Corina Vasile, director de Relatii publice - Raiffeisen, a precizat ca evolutia bancilor pe piata autohtona coincide si cu dezvoltarea strategiilor de marketing. Reprezentantul Raiffeisen a admis ca punct de plecare in istoria segmentului bancar, anul 2000. Daca la inceput bancile erau preocupate de obtinerea unei sigurante pe un domeniu inca necunoscut si voiau sa-si creeze o imagine cat mai solida, in perioada 2005-2006 datele s-au schimbat, a declarat Corina Vasile. In intervalul 2003-2004 imaginea bancilor pe piata din Romania a fost caracterizata de dinamism si de o continua inovare a produselor, iar in 2005-2006 imaginea a devenit accesibila, reteaua bancara fiind una exploziva, a subliniat Vasile. Bancile au venit cu un portofoliu complet de produse si servicii, care a condus la un boom al creditelor personale si al celor imobiliare.

In conditiile unei concurente din ce in mai profunde pe piata bancara din Romania, jucatorii care vor risca mai mult, din punct de vedere financiar, pot inregistra castiguri proportionale, a declarat Teddy Dumitrescu, presedinte al Focus Publicis.

Notorietatea bancii este foarte importanta in viziunea clientilor sau a potentialilor clienti si crearea unui brand pe baza acestei notorietati este corelata cu cota de piata a bancii. Corina Vasile a mentionat ca un studiu efectuat de compania GFK plaseaza Banca Comerciala pe primul loc, urmata de CEC si BRD. La polul opus se situeaza HVB Romania, Finansbank si Unicredit.

Nu doar banii conteaza atunci cand vrei sa construiesti un brand. Expunerea televizata, panourile publicitare sau diferitele afise si anunturi radiofonice au un rol semnificativ in prezentarea ofertei bancilor.

Acest aspect trebuie sa fie completat, insa, de prezenta unor specialisti in comunicare. Persoanele pregatite in acest domeniu asigura transferul de informatie de la o persoana la alta, realizand un feedback intre companie-angajati, respectiv angajati-clienti, a subliniat Daniel Popa, director de marketing al BCR.

Popa a precizat ca politica bancii pe care o reprezinta este de a acorda o atentie sporita tinerilor si studentilor, adaugand ca o institutie bancara are nevoie de servicii de calitate, o retea extinsa de unitati, dar si de o oferta atractiva.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri