In Germania, de exemplu, preturile la benzina au crescut cu cel putin 30% din 2005. In Marea Britanie, costurile de utilizare si intretinere au fost identificate ca reprezentand principalul motiv pentru care o reprezentantii tinerei generatii nu conduc o masina.

Deloc de neglijat este si faptul ca manifestarea crizei a pus o mare presiune asupra bugetelor gospodariilor. In acest context, cifrele privind evolutia vanzarilor si inmatricularilor de noi masini arata o scadere continua la nivelul Uniunii Europene, de la 15,6 milioane la 12 milioane de autoturisme, in intervalul 2007-2012. Fara sa existe vreun tipar, declinul a fost generat, deopotriva, de evolutiile inregistrate atat in Vestul Europei, cat si in tarile din Centrul si Estul continentului.

Romania, a doua cea mai accelerata reducere a vanzarilor de auto noi

Romania se numara printre pietele cu cea mai abrupta scadere a vanzarilor de autoturisme noi in ultimii 5 ani, de 77%. Comparativ cu un numar de 315,6 mii de autoturisme noi vandute in 2007, anul trecut cifra a scazut de peste 4 ori, la putin peste 72 de mii de unitati.

Dintre tarile europene monitorizate de Allianz Risk Pulse, doar Grecia a inregistrat o dinamica mai accelerata a contractiei vanzarilor de masini noi, de 79%, in perioada amintita.

"Scaderea accelerata a vanzarilor de autoturisme noi in Romania s-a proiectat si la nivelul pietei locale a asigurarilor si, implicit, isi pune amprenta si asupra aspectelor privind siguranta in trafic. In timp ce, la nivel European, asistam la manifestarea pronuntata a tendintelor de echipare a autovehiculelor cu dispozitive si sisteme de asistenta tot mai sofisticate ce urmaresc cresterea sigurantei la volan si in trafic, in Romania varsta medie a autovehiculelor ce formeaza parcul auto este din ce in ce mai mare", declara Remi Vrignaud (foto), CEO, Allianz-Tiriac Asigurari.

In intervalul 2007-2011, numarul de autoturisme cu vechime de peste 10 ani a crescut in valoare absoluta cu peste 800.000 de unitati, de la aproximativ 1,6 milioane, la 2,4 milioane, in tara noastra. In consecinta, actualmente, peste jumatate (53,4%) din numarul autoturismelor inmatriculate in Romania au o vechime de 11 ani sau mai mult.

Citeste si:

In acest timp, industria auto din tarile occidentale - ce include atat producatorii, cat si asiguratorii – isi concentreaza eforturile pe inovatii tehnologice in masura sa aduca soferului mai multa siguranta si confort. Aceste tehnologii includ sistemele de asistenta a soferului, cutiile negre telematice sau “butonul de urgenta” (e-call), ultima amintita avand sa fie, se pare, o dotare obligatorie la nivelul Uniunii Europene incepand din anul 2015.

Introducerea acestor sisteme tehnologice avansate si dezvoltarea autovehiculelor inteligente va contribui la cresterea sigurantei in trafic (de exemplu prin reducerea timpului de reactie a serviciilor de urgenta) si va revolutiona obiceiurile privind mobilitatea.

Primele brute subscrise de grupul german Allianz in Romania au scazut anul trecut cu 4,2%, de la 213 milioane de euro in 2011 la 204 milioane de euro, dupa declinul incasarilor pe asigurari generale.

Pe asigurari generale, primele brute au scazut de la 191 milioane de euro la 181 milioane de euro, in timp ce pe asigurari de viata si sanatate au avansat in intervalul analizat de la 22 milioane de euro la 23 milioane de euro, potrivit datelor anuntate de grupul german Allianz, cel mai mare asigurator european.