"Intradevar, exista probleme cu unele dosare de daune si probabil ca numarul lor este mult mai mare fata de numarul de plangeri care ajung la autoritatea de supraveghere. Ca solutie, s-a vorbit in mare parte de eliminarea companiilor care nu platesc din piata, insa trebuie analizate consecintele, ce ar insemna, ce volum ar disparea din piata, cum s-ar reflecta toata procedura asta la nivelul Fondului de garantare a asiguratilor", a precizat Albin Biro (foto).

CSA a primit in primele noua luni ale anului trecut un numar de 8.520 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, mai multe cu 65,6% fata de septembrie 2011, potrivit institutiei.

Din acest numar total, 5.421 petitii se incadreaza in segmentul asigurarilor obligatorii RCA si reprezinta 0,11% din volumul total al contractelor RCA incheiate in aceasta perioada. Din analiza petitiilor inregistrate se constata ca aspectul cel mai frecvent reclamat este neplata despagubirilor solicitate, respectiv recalcularea valorii despagubirilor, a valorilor de rascumparare pentru asigurarile de viata. De asemenea, s-au constatat probleme de comunicare intre asigurati/pagubiti si reprezentantii societatilor de asigurare, se spune in documentul CSA.

Citeste si:

"Dar, deocamdata cred ca totusi trebuie sa ajungem la piata, la societati si sa inlaturam aceste practici, care inseamna in capul asiguratilor sau al potentialilor asigurati ca la RCA ma asigur la cel mai ieftin asigurator si nu ma intereseaza consecintele. Cat timp exista asiguratori ieftini de la care nu ne asteptam la plata dar nici nu ne intereseaza pentru ca altii vor fi beneficiarii acestor despagubiri, acest fenomen nu dispare. Plus concurenta din piata care a redus prima medie de asigurare. De exemplu, pe o Dacie in 2006 se putea cumpara un RCA cu 60 de euro, iar acum se poate cu 40 de euro. Aceasta competitive duce in jos piata si increderea scade tot mai mult", a adaugat reprezentantul ASF, la o conferinta organizata de UNSAR.

In 2011, trei societati de asigurare au inregistrat cumulat 60,15% din numarul totalul de reclamatii adresate CSA, adica 7.570 de cazuri, si anume Euroins - 27,65%, Carpatica Asig - 16,96% si Astra - 15,54%. Pentru 2012, CSA nu a oferit mai multe informatii despre asiguratori.

Sursa foto: Agerpress