Strategia de dezvoltare a bancii a vizat inca de la inceput deschiderea de reprezentante in principalele orase din tara, potentialul zonei fiind principalul atuu in alegerea locatiilor.

“Am ales Iasiul pentru a incepe campania de deschidere de reprezentante tocmai pentru ca este in topul vanzarilor noastre si implicit strategia noastra vizeaza dezvoltarea afacerii in zonele in care aceasta este deja cunoscuta. Investitiile in crestere din zona sunt evidente si implicit cresterea nivelului de trai. O imbunatatire a nivelului de trai se reflecta de obicei cel mai rapid in imbunatatirea situatiei locative. Mai mult, din datele pe care le avem, Iasiul ocupa locul intai in vanzarile de finantari imobiliare pe zone, asa ca era normal sa incepem de aici”, a afirmat Ionut Costea, presedintele Raiffeisen Banca pentru Locuinte.

Raiffeisen Banca pentru Locuinte si-a majorat, in 2005, numarul de clienti cu 45.000 ajungand la sfarsitul anului la aproximativ 80.000 de contracte incheiate.

Valoarea totala a contractelor semnate de catre clientii RBL era la 31 decembrie 2005 de 243 milioane de euro, cu 57% mai mare decat in anul precedent cand acest indicator a fost echivalentul a 155 milioane de euro.

O tendinta ascendenta au avut si depozitele atrase de la clienti. in anul 2005, volumul depozitelor a crescut de trei ori comparativ cu anul 2004. Ca urmare, resursele atrase de la clienti erau la sfarsitul anului trecut de aproximativ 28 milioane de euro, valoare mult peste ceea ce se prognozase, respectiv 22 milioane de euro.

Un alt indicator care reflecta comportamentul clientilor RBL este suma medie contractata. Anul trecut aceasta a fost de 5.400 euro (echivalent lei), fata de 4.700 valoarea progonozata.

Citeste si:

“Toate aceste tendinte ne-au confirmat faptul ca populatia incepe sa creada in economisire, ca incepe sa aiba cultura economisirii. Mai mult, avem deja primii clienti care au optat pentru produsul nostru doar pentru partea de economisire. Acestia nu au dorit sa mai contracteze si creditul aferent perioadei de economisire. Au fost unificate mai multe contracte, s-a beneficiat de prima de la stat si sumele economisite sunt folosite pentru cumpararea unui apartament”, a adaugat Ionut Costea.

in ceea ce priveste distributia, anul trecut forta de vanzari a bancii a inregistrat o ampla dezvoltare, atat in reteaua proprie de agenti de vanzari, cat si prin agentiile si sucursalele Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Banca pentru Locuinte si-a inceput activitatea cu un numar de 109 agenti de vanzare care isi desfasurau activitatea prin cele doua canale principale de distributie: o retea proprie de agenti de vanzari si sucursalele si agentiile Raiffeisen Bank.

Uitandu-ne cum arata astazi Directia de vanzari a bancii vom putea observa ca reteaua de distributie s-a dezvoltat continuu, ajungand in prezent la un numar de 7.000 de colaboratori in cele doua canale.

Pentru anul acesta Raiffeisen Banca pentru Locuinte are aprobat un plan initial de investitii de peste 6 milioane de euro, principalele directii strategice fiind distributia, promovarea produsului si tehnologia informatiei.

Principalele provocari pentru 2006 vor fi startul in activitatea de creditare, inaugurarea primelor reprezentante in principalele orase din tara - Iasi, Cluj, Timisoara si Sibiu si instalarea unui call-center pentru a usura accesul la informatiile dorite.