Clientii s-au plans intotdeauna de costurile ridicate ale creditelor bancare si, chiar daca nu ar mai fi cazul sau costurile respective au motive clare legate de creditele neperformante, aceasta perceptie va ramane in mintea acestora multa vreme de acum incolo, sustine analistul economic Dragos Cabat, managing partner, efin.ro.

Pentru a le castiga increderea, 40% dintre cei chestionati au afirmat ca bancile ar trebui sa fie mai flexibile in reesalonarea ratelor la credite in caz de incapacitate de plata, in timp ce 43% sustin ca acestea ar trebui sa reduca taxele si comisioanele. 12% dintre respondenti isi doresc o mai mare transparenta in ceea ce priveste incheierea contractelor de credit/economisire, iar 5% asteapta diverse bonusuri.

"Intotdeauna, clientii care au avut probleme in relatia cu banca – credite neperformante in general – au perceput bancile ca fiind inflexibile; cu siguranta insa si acestea trebuie sa faca un efort pentru a-si apropia din nou clientii, asa cum se intampla inainte de criza", a adaugat Dragos Cabat.

Aproximativ jumatate dintre respondenti au afirmat ca in prezent colaboreaza cu doua institutii financiare, iar circa o treime colaboreaza doar cu o banca.

Citeste si:

La intrebarea "Cat de des mergeti intr-o unitate bancara?", 79% dintre respondenti au afirmat ca merg o data pe luna sau mai des, in timp ce 4% intra intr-o unitate bancara o data la doua luni.

Peste jumatate dintre persoanele intervievate au declarat ca sunt multumite de serviciile institutiilor financiare cu care colaboreaza in prezent (53%).
Sondajul a evidentiat faptul ca cei mai multi dintre respondenti utiliteaza foarte rar serviciul de Internet Banking al bancii cu care lucreaza. Astfel, doar 6% dintre cei chestionati folosesc Internet Banking zilnic, iar 8% de cateva ori pe saptamana. Acesta este in opinia analistilor Efin.ro si aspectul pe care bancile trebuie sa se concentreze in perioada urmatoare. Utilizarea Internet Bankingului aduce scaderi de costuri pentru banca si simplificarea operatiunilor pentru clienti. In plus, utilizand acest tip de servicii, clientii nu mai intra direct in contact cu angajatii bancilor, sustine Dragos Cabat.

Sondajul a fost realizat telefonic, in perioada 19-24 septembrie, pe un esantion de 374 de respondenti pe baza unui chestionar structurat pe 7 intrebari.

Lansat in 2009, portalul financiar Efin.ro promoveaza produsele si serviciile oferite de institutiile financiare pentru toate categoriile de beneficiari: persoane fizice, IMM-uri, companii. Portalul este administrat de Financial View Media Services.