Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor societatii comerciale Condmag Brasov, companie specializata in constructia conductelor magistrale de gaze, petrol, titei, apa si a instalatiilor tehnologice aferente acestora, a hotarāt vineri, in unanimitate, aprobarea promovarii societatii la categoria I a Bursei de Valori Bucuresti (BVB).

Referindu-se la perspectivele bursiere ale Condmag, directorul general Alexandru Tatar a declarat, citat de Rompres, ca societatea brasoveana isi doreste sa devina una dintre companiile cele mai lichide si performante de pe bursa (blue-chip), care sa respecte regulile de guvernanta corporatista, astfel incāt sa fie inclusa chiar in componenta indicilor bursieri principali (BET, ROTX).

Dupa definitivarea procedurii de listare la categoria I a BVB, Condmag va demara procesul de promovare la categoria Plus a BVB, astfel incāt sa devina una dintre putinele societati care se tranzactioneaza la aceasta categorie.

In viitor, compania va avea in vedere si acordarea de dividende sub forma de actiuni gratuite astfel incāt capitalizarea si lichiditatea bursiera sa creasca si mai mult.

In urma tranzactiilor intermediate de societatea de investitii financiare HTI Valori Mobiliare, structura actionariatului s-a modificat recent. Unul dintre actionari, Mihai Craciun, a vandut pachete importante de actiuni catre mai multe fonduri straine si locale de investitii, reducāndu-si participatia de la 38 la suta la doar 1,5 la suta din companie.

Printre cumparatori, s-au raportat cu detineri investitori mari cum ar fi Julius Baer International Equity Funds (9,62 la suta), Middle Europe Investments Fund (MEI) (sase la suta), SIF Moldova, SIF Banat Crisana. Principalul actionar al companiei este Pompei Hadarean cu o cota de aproximativ 38 la suta din actiuni.

In anul 2005, societatea a realizat o crestere a cifrei de afacere cu 37,5 la suta fata de anul precedent si un profit net cu 69,7% mai mare decāt in 2004. Astfel, Condmag impreuna cu Flotex Medias si Timgaz Buzias (companii in care detine 90 la suta din actiuni) au raportat o cifra de afaceri de 138 milioane RON (aproximativ 39,5 milioane euro), din care 118, 5 milioane RON (33,8 mil euro) au fost realizate de Condmag, 16,9 milioane RON (4,8 milioane euro) de Flotex si 2,6 milioane RON (0,75 milioane euro) de Timgaz.

De asemenea, profitul net obtinut de cele trei companii pe parcursul anului 2005 a fost de 8,76 milioane lei ( 2,5 milioane de euro), din care Condmag a inregistrat 8,1 milioane lei (2,3 milioane de euro). La ultimul pret de tranzactionare la categoria REGBS a bursei, de 0,8 lei/ actiune, compania a avut o capitalizare bursiera de 138,2 milioane lei (aproximativ 39,5 milioane euro).

Potrivit reprezentantilor companiei Condmag, constructiile de conducte in Romānia vor inregistra un boom in anii ce vor urma, datorita, in principal, proiectelor de conducte care vor traversa Romānia - respectiv conducta de petrol Constanta - Trieste in lungime de 1.360 kilometri si conducta de gaz Nabucco in lungime de 3.282 kilometri - nevoii de extindere a retelelor de gaze naturale, care va fi puternic sustinuta prin finantarea europeana pentru infrastructura, odata cu aderarea Romāniei la UE, si iminentei inlocuiri sau modernizari a conductelor existente de petrol si gaze, majoritatea avānd durata de functionare depasita.

Pāna in 1990, Condmag a fost unicul constructor specializat al fostei Companii Nationale de Gaze din Romānia. Condmag are o traditie de 56 de ani in construirea de conducte de petrol si gaze, inclusiv conducte magistrale de transport, conectarea la sondele de petrol/gaze, statii de deshidratare, statii de comprimare gaze, statii de reglare-masurare gaze, retele de conducte de distributie gaze naturale.

Condmag a construit mai mult de 90% din reteaua de conducte magistrale de transport gaze naturale din Romānia (aproximativ 12.000 kilometri).

In prezent, Condmag este o societate privata pe actiuni, care asigura servicii la cheie pentru proiectare, constructii de conducte magistrale, constructii de instalatii de procesare gaze si petrol si facilitatile tehnologice aferente acestora.