Banii pot fi trimisi de la cele aproape 520.000 de puncte Western Union din intreaga lume, iar clientii BRD ii pot ridica de la cele 1.500 de bancomate ale bancii, in lei, euro sau dolari.

„Extinderea optiunii clientilor in privinta modalitatilor de primire de bani este un exemplu al felului in care ne modernizam afacerea ca sa venim cat mai eficient in intampinarea nevoilor consumatorilor. Raspundem, astfel, apetentei romanilor de a folosi noile tehnologii in viata lor de zi cu zi, in linie cu strategia globala de evolutie a Western Union intr-o companie multi-canal, multi-produs. Ceea ce ne dorim este sa oferim clientilor, impreuna cu serviciul nostru clasic de transfer de bani, accesul digital la serviciile Western Union”, spune Gabriel Sorbo, Director Regional Western Union Italia, Spania, Romania, Grecia, Bulgaria, Portugalia, Malta si Cipru.

In prezent, 110.000 de clienti trec lunar pragul agentiilor BRD pentru a opera transferuri prin Western Union, iar dintre acestia 37% sunt clienti ai bancii.

Oficialii bancii se asteapta ca odata cu introducerea acestui serviciu cel putin 20% dintre clientii ce detin carduri sa realizeze transferurile direct de la ATM.

Potrivit Elenei Oprea, directorul executiv adjunct pe Marketing si Managementul produselor, a explicat ca serviciul de transfer de bani direct de la ATM a presupus o investitie din partea bancii, insa nu a precizat suma.

Practic, banca a trebuit sa realizeze o conexiune online intre sistemele de carduri ale BRD si cele ale Western Union si "o interfatare" a celor doua sisteme la nivel de baze de date.

Citeste si:

Deocamdata, serviciul oferit prmite doar ridicarea de bani de la ATM, nu si trimiterea unor sume de bani catre strainatate, insa, dupa cum a remarcat Gabriel Sorbo, directorul regional al Western Union, deocamdata cea mai mare pondere a business-ului de transfer de bani in Romania este data de fluxurile din strainatate catre tara.

La nivel global, transferurile de bani Western Union account-based pe canalele electronice in cadrul bancilor au cunoscut o crestere de peste 50% in 2012.

Cum functioneaza noul serviciu de transfer de bani prin ATM

Dupa demararea unei tranzactii clasice la bancomat, clientul trebuie sa opteze pentru ”Western Union” si sa introduca in sectiunea aferenta de pe ecranul bancomatului detaliile tranzactiei, asa cum i-au fost transmise de catre expeditor: numarul de control al transferului de bani (MTCN), valuta si suma de bani.

Apoi, banii sunt virati direct in contul clientului. In cazul in care banii primiti sunt in alta valuta decat cea a contului, suma va fi convertita in valuta contului. Clientul poate opta pentru retragerea imediata a sumei sau isi poate utiliza direct cardul pentru efectuarea de plati sau cumparaturi.

Reprezentantii BRD au precizat ca in mod normal un client al bancii poate retrage banii primiti prin Western Union de la bancomat platind un comision de retragere de 0,2%, insa foarte multi clienti au incheiate conventii salariale cu banca ce le permite sa retraga bani de la bancomat cu zero costuri sau au un numar de retrageri gratuite pe luna.

Pentru a intra in posesia unui transfer de bani utilizand noul serviciu Western Union de Transfer de Bani la ATM, clientii trebuie sa detina un cont in lei, euro sau dolari deschis la BRD cu un card valid atasat.