"Daca privim retrospectiv, in urma cu 5-6 ani, utilizarea telefonului mobil pentru efectuarea de operatiuni bancare la distanta parea a fi o alternativa la indemana, atat pentru clienti, cat si pentru banci. A trebuit, insa sa treaca toata aceasta perioada pentru ca mobile banking-ul sa revina puternic in prim plan si, probabil, va mai trece timp pana sa confirme asteptarile. Cu toate acestea, in opinia mea, mobilul ramane un instrument foarte puternic in mana clientului, cu potential foarte mare de crestere pe termen mediu si lung, atunci cand ne referim la operatiunile bancare curente", apreciaza Vladescu, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Bogdan Vladescu va fi prezent la conferinta Banking 2.0 organizata de wall-street.ro in 29 octombrie, unde va sustine o prezentarea despre evolutia canalelor electronice si digitale in transferul de bani. Poti afla mai multe despre platile mobile daca te inscrii la evenimentul Wall-Street.ro dedicat inovatiilor in banking.

Afla cu ce alte produse inovatoare vor sa ne surprinda bancile si ce tehnologii utilizeaza acestea pentru a creste interactiunea cu clientii si pentru a-si imbunatati performantele. Te poti inscrie GRATUIT aici.

Citeste si:

Interesul clientilor pentru platile mobile a explodat in ultimii ani, dupa cum arata cautarile acestora pe Google, in comparatie cu interesul pentru clasicul card de credit. In piata romaneasca si-au facut in acest an mai multe solutii de plata cu telefonul mobil, cea mai "proaspata" fiind lansata chiar ieri.

Cum vor arata transferurile de bani in 10 ani

Vladescu crede ca ponderea utilizarii canalelor electronice va creste semnificativ in urmatorii ani, insa modalitatile traditionale de transfer de bani vor continua sa existe mult timp de aici inainte.

In 10 ani, vom avea probabil un mix al metodelor de transfer de bani asemanator, insa, daca ne uitam la ponderea utilizarii acestora, procentele vor fi mult mai echilibrate

"Clientii au nevoi diverse, iar accesul si utilizarea serviciilor financiare trebuie privite si in contextul globalizarii si al migratiei fortei de munca. O mare parte dintre consumatori sunt tot mai deschisi sa utilizeze canalele electronice atunci cand primesc sau trimit bani in tara sau strainatate. Avem de-a face cu un client tot mai sofisticat si informat, atent la ce se intampla in jurul sau si receptiv la noile tehnologii care ii pot influenta in mod pozitiv viata. Pe de alta parte, trebuie sa fim foarte atenti la nevoile celor care prefera in continuare sa transfere bani in numerar, la ghiseu", afirma oficialul Western Union.

Evolutiile tehnologice si noile optiuni care i se ofera clientului la tot pasul par a diminua rolul functionarului bancar, insa Bogdan Vladescu este convins ca acesta nu va disparea.

"Auzim tot mai frecvent vorbindu-se de banca virtuala, de posibilitatea de a transfera bani prin intermediul anumitor retele de socializare etc. Cu toate acestea, atata timp cat o parte dintre clienti se vor simti mai confortabil sa fie consiliati face-to-face de catre functionarul bancar, chiar si pentru operatiunile de rutina, rolul acestuia va ramane unul deloc de neglijat. In special bancile universale trebuie sa fie pregatite sa ofere inca toate optiunile clientului", subliniaza Vladescu.