"Conform rezultatelor studiului gemiusAudience, se inregistreaza un numar semnificativ de utilizatori de internet care se informeaza online cu privire la serviciile si ofertele bancilor, realizeaza plati online si folosesc constant internet banking-ul. Cu toate acestea, exista un segement destul de mare de utilizatori de internet care inca nu efectueaza plati si alte operatiuni bancare online, ceea ce reprezinta o oportunitate de dezvoltare pentru toti jucatorii din piata", a spus Adrian Biciu, Digital Marketing Consultant la firma de cercetare Gemius.

Mai multe detalii despre profilul complet al internautilor romani si comportamentul lor online veti afla de la specialistul Gemius la conferinta Banking 2.0. Stati conectati pe wall-street.ro pentru a citi pe tot parcursul zilei cele mai interesante declaratii de la Banking 2.0.

Potrivit lui Biciu, este foarte important ca bancile sa cunoasca si sa inteleaga comportamentul online al publicului tinta pentru a-si adapta strategia de comunicare la nevoile si interesele acestora.

"Internetul nu este un mediu omogen, utilizatorii de internet sunt mai mult decat cookie-uri, avand fiecare un profil si un comportament specific. Actiunile lor trebuie analizate in contextul potrivit, astfel incat sa putem intelege valoarea de business pe care acea actiune o aduce", explica Biciu.

In plus, operatiunile financiare online se dezvolta in mod continuu, bancile incercand sa-si automatizeze cat mai mult serviciile. Aceasta directie de dezvoltare este sustinuta de reducerea costurilor, facilitarea accesului la servicii financiare independent de timp si spatiu/localizare si nu in ultimul rand de cresterea gradului de penetrare a tehnologiei in viata de zi cu zi a oamenilor.

"Comunicarea dintre banca si client se schimba, deoarece internetul permite accesul rapid si usor la informatii si compararea ofertelor, astfel incat bancile trebuie sa vina cu servicii individualizate, mulate pe nevoile specifice ale clientului", a concluzionat Adrian Biciu.