"Cred in bancassurance datorita profilului clientului. In pofida dezvoltarii Internetului clientul roman prefera sa vina sa vorbeasca cu ofiterul bancar, deoarece are incredere in acesta. De la el si-a luat creditul, la banca isi tine depozitul, si este ca urmare o relatie pe care a construit-o in timp si in care isi pune foarte multa incredere.", a declarat Anita Nitulescu (foto), la Forumul Bancassurance "De la tendinte europene, la realitatea romaneasca", organizat de Profiduciaria.

In opinia sa, dincolo de profilul clientulului, canalul de bancassurance are de suferit din prisma pietei de asigurari, despre care "oriunde in mass media este imposibil sa nu ne lovim de una dintre aceste afrimatii: este insuficient dezvoltata, clientul nu are suficienta educatie sa cumpere produse complexe de asigurari, si in ultima vreme din ce in ce mai mult faptul ca asigurarile sunt pe ultimele locuri in ceea ce priveste increderea romanilor" in produse financiare.

Ca urmare, "un parteneriat cu piata bancara nu poate sa aduca decat un plus pentru piata de asigurari. De ce? Pentru ca clientul este dintr-o data expus unui fenomen al asigurarilor mai mare prin cresterea numarului punctelor de vanzare, el este mai deschis in a asculta ceea ce se intampla cu un produs complex de economisire-asigurare de la ofiterul bancar pe care-l cunoaste si sa nu uitam ca un parteneriat cu banca creste increderea in asigurator pentru bancile nu-si vor alege ca parteneri companii care isi vor onora obligatiile.", mai spune Anita Nitulescu.

Astfel, bancile isi pot diversifica oferta de produse pe care o adreseaza clientilor si ii pot fideliza prin produse de asigurare pe termen lung, adauga managerul Eurolife ERB Asigurari de Viata. "Acest lucru va conduce la o crestere a numarului de tranzactii si, bineinteles, a veniturilor din comisioane."

Problema care exista in prezent in segmentul de bancasurance este ca "nu avem nici un fel de transparenta si cuantificare a tranzactiilor prin bancassurance. Nu exista cifre, ci doar declaratii despre cat anume din primele brute subscrise sunt prin canalul bancar. Nu stim nici cat au castigat bancile din comisioane de asigurare. Asadar, nu avem nici o fel de imagine a acestei piete. Este nevoie, de asemenea, si de un cadru legislativ adecavat pentru ca acest canal are o serie de particularitati tehnice.", a spus reprezentantul Eurolife ERB Asigurari de Viata.

Citeste si:

Conform estimarilor ING Asigurari de Viata, pentru Wall-Street.ro, in 2012, piata de bancassurance a ajuns la un volum de prime brute subscrise de aproximativ 500 de milioane lei, ceea ce reprezinta aproximativ 28% din totalul primelor brute subscrise in industria de asigurari de viata.

Anita Nitulescu a precizat, de asemenea, ca Eurolife ERB Asigurari de Viata a dezvoltat anul trecut in colaborare cu banca din grup cinci produse de bancassurance, ceea ce a dus la o crestere a numarului de contracte noi in 2013 fata de 2012 de 400%. Dintre acestea, cel mai performant a fost un produs de economisire pentru copii, pentru asiguratorul a vandut peste 3.000 de contracte noi in 10 luni de zile, majoritatea clientilor fiind noi atrasi in grup.

Termenul bancassurance este definit, in legislatia de profil, ca fiind activitatea de intermediere a produselor de asigurari care sunt complementare la produsele institutiilor de credit si institutiilor financiare nebancare, desfasurata prin reteaua acestor institutii. Aceasta intermediere este de tip "win-win", in contextul in care, prin bancassurance o institutie de credit isi extinde durata portofoliului de clienti bancarizati si isi diversifica sursele de venituri, reusind sa elimine fluctuatiile ce pot avea loc in dinamica veniturilor din activitatea de baza - atragerea de depozite si acordarea de credite.

In Polonia, de exemplu, distributia prin bancassurance a contribuit inainte de criza la dezvoltarea pietei asigurarilor de viata si cresterea subscrierilor. Si In Romania, metodele alternative de vanzare in asigurari vor continua sa castige cota de piata in perioada urmatoare, iar canalul brokerilor corporate si cel de bancassurance (vanzarea de asigurari prin intermediul bancilor, care numare mii de sucursale unde vin milioane de clienti) vor ramane vitale pentru companiile locale de asigurari.

EFG Eurolife Asigurari de Viata reprezinta subsidiara locala a companiei EFG Eurolife, parte a grupului financiar grec EFG, care detine pe piata locala si Bancpost, prin EFG Eurobank Ergasias.