"In primul rand de la brokeri si de la societatile de asigurari porneste lipsa de incredere, pentru ca noi suntem cei care ar trebui sa formam piata. Noi ar trebui sa ne tinem de promisiune. In momentul in care semnam un contract, sa-l si respectam. Nu sa-i achiti clientului mai putini bani decat ar trebui ori sa ajunga sa-si repare singur masina la service pentru ca asiguratorul nu vrea sa plateasca. Aceste aspecte aduc o slabire a credibilitatii pietei, in ansamblu, si a ceea ce inseamna concept de asigurare.", apreciaza Viorel Vasile (foto), CEO, Safety Broker.

Nu clientul stabileste prima de asigurare. El cumpara ceea ce i se ofera.

In opinia sa, justificarea ca "primele de asigurare sunt mici" a ajuns un cliseu si nu mai sta in picioare. "Nu clientul stabileste prima de asigurare. El cumpara ceea ce i se ofera. Prima trebuie reglata de asa natura incat sa permita oferirea unui serviciu de calitate. De aici trebuie inceput."

De cand a inceput dezmatul preturilor, pe aproape toate liniile "problema principala pleaca de la faptul ca primele de asigurare sunt insuficiente si nu le ajung sa-si deruleze activitatea, iar acest lucru s-a perpetuat. Daca incasezi 10 lei si trebuie sa platesti pentru daune 12 lei, acumulezi pierderi. Chiar daca in primii ani se rostogolesc, dupa aceea devin cronice, iar ca solutie exista doua variante: o majorare de capital sau se ajunge la intarziere de plata.", mai spune Viorel Vasile.

Isi mai pot permite asiguratorii sa mai scada tarifele?

"Rezultatele de pana acum si ultimele evenimente din piata asigurarilor ii «obliga» (pe asiguratori - n.r. ) sa-si regandeasca tarifele pe segmentul auto. Se observa deja o tendinta de la inceputul anului, de crestere a pretului RCA. Practic, vom asista in urmatorii doi ani la o crestere a pretului, dar si la o reducerea a comisioanelor. Este o tendinta naturala, care, daca se va mentine, din punct de vedere al intermediarului nu va fi o problema majora. Pe broker il intereseaza mai putin ca nivelul de comision sa fie de 20 sau 25%, ci valoarea absoluta incasata.", spune seful Safety Broker.

Astfel, indiferent daca tariful de prima este de 300 de lei sau de 600 de lei, iar comisionul de intermediere este de 20%, respectiv 10% in al doilea caz, in valoare absoluta brokerului ii revin tot 60 de lei, pentru o polita incheiata. "Conteaza foarte mult daca suma care imi ramane prin comision imi poate permite derularea activitatii.", afirma Viorel Vasile.

In ultimii ani, volumul primelor intermediate de Safety Broker a crescut cu peste 50% anual. "Cred ca 2014 nu va mai fi ca anii precedenti, pentru ca nu mai este loc pentru atingerea acestor cifre si vom urmari sa crestem calitativ. Estimez ca vom incheia anul cu un volum al intermedierilor de prime subscrise de 65 milioane de euro, in varianta pesimista, ceea ce inseamna un avans de aproape 20%. Pe alta parte, rezultatele inregistrate in primele luni ale acestui an arata ca putem ajunge la intermedieri de 70 milioane de euro", a declarat Viorel Vasile, la conferinta partenerilor societatii.

Citeste si:

In 2013, brokerul a intermediat prime de asigurare de 54,8 milioane de euro, in crestere cu 51% fata de anul precedent, nivelul intermedierilor depasind cu 10 milioane de euro estimarile de la inceputul anului trecut. Din totalul intermedierilor aferente anului 2013, politele obligatorii RCA au avut o pondere de 62%, CASCO - 22,5%, asigurarile de incendiu, alte calamitati naturale si de daune la proprietati - 9%, iar politele de viata - aproape 1%.

Polita RCA este una volatila, nu stii daca asiguratul o va reinnoi la anul.

Pentru acest an, Safety Broker si-a propus cresterea cu 20% a volumului intermediat de prime de asigurare, de la 54,8 milioane de euro in 2013, si reducerea ponderii politelor RCA din total, obiectivul fiind atingerea unei cote de 50% pana in 2016, comparativ cu 62% la finele anului trecut. "Vrem ca pana in 2016 sa reducem ponderea RCA la 50%. Polita RCA este una volatila, nu stii daca asiguratul o va reinnoi la anul. Fiind obligatorie, la vanzarea RCA conteaza foarte mult pretul", a spus Vasile.

El a adaugat ca Safety Broker se va concentra in acest an pe segmentul corporate, care a adus 65% din volumul primelor intermediate. "Vom pune accent si pe vanzarile online, politele CASCO si de sanatate, unde speram sa fie adoptate proiectele legislative anuntate", a aratat seful brokerului.

Anul trecut, din totalul primelor intermediate, ponderea retelei de agentii si sucursale a fost de 42%, iar restul a revenit partenerilor. "Cifrele arata ca, in cazul agentiilor proprii, politele RCA au pondere sub 50% in volumul de prime intermediate, in timp ce la agentiile deschise prin fransiza acest indicator este mai ridicat, de 80%. Cum obiectivul este sa reducem ponderea RCA, extinderea retelei in cele 10 judete unde nu suntem prezenti se va face prin agentii proprii", a spus Vasile.

Safety Broker si-a inceput activitatea in 2005 si este unul dintre principalii jucatori de pe piata de profil. Asociatii companiei sunt Safety Credit SRL - 60%, Arina Radu - 30% si Robert Nita - 10%. Safety Credit este detinuta integral de catre Viorel Vasile.