Grupul Gothaer a intrat pe piata de asigurari din Romania la sfarsitul anului 2012, prin preluarea Platinum Asigurari Reasigurari, companie care a devenit, in urma unui proces de rebranding la inceputul anului 2013, Gothaer Asigurari Reasigurari. In vederea dezvoltarii activitatii, Gothaer a infiintat peste 140 de noi locuri de munca, fata de 60 cat detinea in iunie 2012, potrivit societatii.

"Pentru noi, 2013 a fost dedicat lansarii si pozitionarii Gothaer pe piata romaneasca de profil. A fost, cu siguranta, un an de crestere catre stabilitate, ceea ce a implicat un numar mare de transformari interne, atat la nivelul portofoliilor, al angajatilor si structurilor organizatorice, cat si pe alte planuri.", afirma Anca Babaneata (foto), CEO Gothaer Asigurari Reasigurari.

In 2013, cea mai importanta linie de business din portofoliul Gothaer Asigurari a fost cea de Property & Engineering, cu o cota de 42%. CASCO, a doua linie de business, a reprezentat 30% din portofoliu. Peste 75% din subscrierile Gothaer Asigurari Reasigurari in 2013 au fost generate prin intermediul brokerilor, restul reprezentand contributia agentilor si a canalelor directe de distributie.

"In ciuda volumului crescut de daune cu care ne-am confruntat in 2013 fata de anii anteriori, am reusit sa platim 80% dintre daunele inregistrate pe CASCO, in 10 zile de la ultimul document primit, lucru care ne bucura in mod deosebit", adauga Anca Babaneata.

Citeste si:

Rezultatele anului 2013 vor ajuta compania sa se dezvolte si sa isi extinda business-ul in piata locala de profil. Mai mult decat atat, Grupul Gothaer a anuntat recent intentia de a prelua restul de 17,7% din actiuni, detinute in mod egal de Constantin Toma si Efraim Naimer. Din momentul intrarii in companie, investitiile grupului in Gothaer Asigurari au depasit 12 milioane de euro, contribuind astfel la dezvoltarea si stabilitatea financiara a acesteia.

La 31 decembrie 2013, Gothaer Asigurari Reasigurari raporteaza o rata de lichiditate de peste 250% si o rata de solvabilitate de peste 170%. In 2014, Gothaer Asigurari va lansa o serie de produse noi dedicate pietei de retail si un produs dedicat intreprinderilor mici si mijlocii (IMM-uri).

"Cel mai important obiectiv pentru noi este sa mentinem trendul spre crestere profitabila pentru companie. Suntem optimisti in ceea ce priveste 2014, dar ramanem in acelasi timp realisti si stim ca 2016 reprezinta, cel mai probabil, anul in care Gothaer va intra pe profit", a spus Anca Babaneata.