Societatea Gothaer Asigurari a inregistrat o crestere de peste 75% a primelor brute subscrise in 2013, de la 8,5 milioane euro la 14,8 milioane euro, un numar dublu de clienti, de la aproximativ 25.000 la peste 52.000, si o crestere de 140% a numarului de polite din portofoliu, la 98.000. Cea mai important„ linie de business din portofoliul asiguratorului german a fost cea de Property & Engineering, cu o cota de 42%. CASCO, a doua linie de business, a reprezentat 30% din portofoliu.

Intrebat despre cauza lipsei de interes a companiei in a subscrie si RCA in Romania, Jurgen Meisch (foto), directorul financiar al grupului, a declarat Gothaer va subscrie polite de asigurare pe segmentul auto obligatoriu atunci cand va avea certitudinea ca exista sanse de a realiza profit din aceasta actiivtate. "Sunt inca jucatori in piata din Romania cu tarife de dumping, ceea ce nu ne permite sa oferim produse profitabile si, in acelasi timp, care sa reprezinte un «deal» bun pentru clienti. Ca urmare, trebuie sa mai asteptam pana la momentul oportun.", a spus Jürgen Meisch.

Acum, pe RCA este foarte dificil sa te diferentiezi si ca urmare totul se reduce la reduceri de pret.

Anul trecut, Jurgen Meisch a afirmat, de asemenea, ca "piata trebuie sa ajunga la un nivel de maturitate in care compania de asigurari trebuie sa aiba posibilitatea de a face profit, insa la tarifele curente din piata acest lucru nu este posibil. Sa vinzi RCA in asemenea conditii nu este o idee prea inteligenta. Este similar cu a vinde o bancnota de un dolar pe 99 de centi". La intrebarea wall-street.ro, daca isi mentine opinia, Jurgen Meisch a spus raportul actual ar fi totusi de 1$ la 90 de centi. "Daca pierderea pe segmentul de RCA ar fi de doar un cent atunci poate ar fi fost usor de suportat pentru o scurta perioada de cativa ani.".

Gothaer: A subscrie RCA aici e similar cu a vinde 1$ pe 99 de centi

Gothaer: A subscrie RCA aici e similar cu a vinde 1$ pe 99 de centi

In opinia sa, segmentul RCA este caraterizata in pietele dezvoltate de o anumita ciclitate in ceea ce priveste tarifele politelor. "Si in Polonia se contureaza o competitie foarte puternica in segmentul asigurarilor auto, in special pe RCA, deoarece este obligatorie. Multe companii considera ca pentru a avea un client trebuie sa-l obti prin RCA si ulterior sa faci cross-selling cu alte produse. Da aceea, sunt si dispuse sa faca tot ceea ce este posibil in termeni de preturi pentru a atrage clientul.".

Citeste si:

El adaugat ca desi in pietele dezvoltate, precum Germania sau Franta, acest razboi al preturilor RCA inceteaza in general in doi-trei ani, pentru a relua trendul de crestere al tarifelor, astfel incat companiile sa evite pierderile cronice, este insa o "traditie" deja ca in pietele mai putin dezvoltate tendinta sa ramana descrescatoare. "Cand piata merge in jos, companiile imping preturile si mai mult si incep sa nu-si mai creeze rezerve, sa nu plateasca despagubiri s.a.m.d., pana cand ajung la fundul sacului si ies din piata. Atunci actionarii acestora trebuie sa cheltuie sute de milioane pentru a le recapitaliza, iar Romania se indreapta acum exact in aceasta directie."

Este foarte dificil de spus cand va veni o schimbare, dar la un moment dat RCA va fi tarifat corect, iar companiile vor vinde acest produs pe profit.

Peste 75% din subscrierile Gothaer anul trecut au fost generate prin intermediul brokerilor, restul reprezentand contributia agentilor si a canalelor directe de distribuite. Grupul german a decis, de asemenea, sa isi majoreze la 100% cota de actiuni detinuta in cadrul Gothaer Asigurari, urmand a prelua si restul de 17,7% din actiuni, detinute in mod egal de Constantin Toma si Efraim Naimer. In urma celor prezentate mai sus intr-o conferinta de presa, reprezentantii societatii estimeaza ca 2016 reprezinta, cel mai probabil, anul in care Gothaer va intra pe profit in Romania.

"Este foarte dificil de spus cand va veni o schimbare, dar la un moment dat RCA va fi tarifat corect, iar companiile vor vinde acest produs pe profit. In final, numai daca si ultima companie inceteaza sa mai practice tarife de dumping, atunci piata poate sa-si revina. De obicei este o perioada lunga de timp, dar acesta este momentul pe care noi il asteptam. Acum, pe RCA este foarte dificil sa te diferentiezi si ca urmare totul se reduce la reduceri de pret.", a concluzionat Jurgen Meisch.

Gothaer a intrat pe piata de asigurari de asigurari din Romania, dupa ce Gothaer Finanzholding AG, entitatea care administreaza activitatile financiare ale grupului, a preluat pachetul majoritar de actiuni al Platinum Asigurari Reasigurari (67%) de la Constantin Toma si Efraim Naimer.