Cea mai mare scadere se inregistreaza la nivelul achizitiei de automobile. Astfel, doar 1,5% dintre romani mai intentioneaza sa-si deschida un credit pentru achizitionarea de automobile, fata de 5,1% in 2006.

De asemenea, mai bine de o treime dintre romani isi tin economiile la saltea, in contextul in care 55% au incredere doar in bancile mari. Procentul este in scadere fata de studiul precedent din 2006, cand era 71%. Astfel, 35% dintre intervievati afirma ca prefera sa-si tina economiile acasa, pentru ca nu au incredere in banci, comparativ cu 25% care erau de acord cu aceasta afirmatie in 2006. Un procent de 34% dintre romanii de la oras afirma ca folosesc bancile pentru depozite, pentru ca au incredere, in scadere fata de 2006, cand 43% faceau aceasta afirmatie.

Citeste si:

Dupa ce maximul numarului detinatorilor de depozite de economii a fost atins in 2008, cand procentul acestora depasea 13%, numarul acestora a scazut treptat atingand in prezent nivelul din 2006, adica 10% dintre locuitorii de la orase avand in prezent un astfel de depozit.

Romanii acorda mai multa atentie comisioanelor bancare

Romanii au inceput sa acorde o importanta din ce in ce mai mare comisioanelor percepute de banci. Comparativ cu 2006, cand 7% dintre romani acordau atentie acestui aspect, in prezent 11% dintre romani il considera important. Practic, un milion de romani considera comisioanele ca fiind al doilea cel mai important criteriu pentru alegerea bancii la care urmeaza sa-si deschida un depozit.

Potrivit sondajului BRAT, desi devine din ce in ce mai neactractiv, nivelul dobanzilor acordate la crearea unui depozit de economii ramane totusi cel mai important criteriu dupa care se ghideaza populatia atunci cand isi alege banca la care doreste sa-si depuna economiile. 22% din populatie considera acum ca dobanzile oferite la crearea unui depozit sunt cele mai importante, comparativ cu 33% in 2006.

Tendintele scoase la iveala de studiul BRAT acopera perioada 2006-2013, iar universul studiului este reprezentat de populatia din mediul urban din Romania cu varsta cuprinsa intre 14 si 64 de ani. Studiul masoara preferintele de consum de bunuri si servicii ale populatiei urbane.