Din totalul acestor credite, peste 50% sunt credite de nevoi personale, restul reprezentand carduri de credit si descoperit de cont. Valoarea medie a creditului de nevoi personale a crescut cu 30%.

"2014 este anul in care vedem primele semne ale cresterii in zona creditelor de consum. Remarcam un numar tot mai ridicat de clienti care aleg sa isi mute creditele de la alte banci la BCR si de cele mai multe ori pe langa oferta competitiva pe care le-o propunem le oferim si credite de valori mai mari. Credem ca avem cea mai buna oferta de creditare in ansamblu din piata, incluzand si ratele de dobanda, in mod constant printre cele mai bune din piata", a declarat Andrew Gerber, director produse Retail in cadrul BCR.

Conform unui studiu facut de banca, se observa o schimbare in nevoile care conduc la contractarea creditelor de nevoi personale, in sensul cresterii ponderii achizitiilor de tipul produselor cu un grad ridicat de complexitate tehnica (tablete, laptop-uri, telefoane mobile moderne) in defavoarea aparaturii electrocasnice traditionale. Printre alte nevoi finantate se numara renovarile interioare/exterioare, achizitii de terenuri de suprafete mici, vacante, studii, cursuri de perfectionare profesionala, evenimente de familie, etc.

Banca Comerciala Romana a raportat petru primul trimestru un profit net de un milion lei (0,2 mil. euro), fata de pierderea de 10,2 milioane lei din aceeasi perioada a anului trecut, iar activele institutiei de credit s-au redus cu 6,8% fata de 31 martie 2013, la 65,8 miliarde lei (14,75 mld. euro).