"Fenomenul de frauda este unul constant, in general. Difera totusi in functie de volumul de daune pe care-l gestionezi si implicit de structura portofoliului de polite al companiei. Altfel de obicei, se mentine un trend raportat la numarul de daune. Intotdeauna insa, atunci cand exista situatii economice defavorabile si clientii se afla in impas financiar vom vedea si un ritm crescator al acestui fenomen, pentru ca apar tentatii", a declarat Madalin Rosu (foto), contactat de wall-street.ro.

Madalin Rosu a explicat recent la un eveniment organizat de UNSAR ca numai compania Generali a respins de la asigurare circa 1.500 de masini anul trecut. Sumele potentiale asigurate ale acestora se cifrau la 15,8 milioane euro. "Ganditi-va ca daca acele masini intrau in asigurare, teoretic puteau sa produca o pierdere de o valoare aproximativ egala. Daca extrapolam aceasta suma la intreaga piata, ne dam seama de impact", a spus Madalin Rosu, citat de 1asig.ro.

Generali a respins, de asemenea, in medie 50-60 de masini pe luna si in acest an, totalizand aproximativ 250 de cazuri, in primele 5 luni, a spus Madalin Rosu. Pentru acele epave fusesera platite despagubiri in trecut, iar proprietarii incearcau sa le asigure din nou prin polite CASCO, prezentand la inspectia de risc masini in stare perfecta, dar cu seriile de sasiu ale epavelor. Practic, epavele auto reintrau in circulatie prin diverse metode, iar proprietarii incearca sa le asigure in scopul obtinerii unor sume necuvenite, prin inscenarea unei daune.

Reprezentantul UNSAR a mai spus ca "se impune o severitate din partea tuturor actorilor. Fiecare agent sau broker ar trebui sa verifice masinile care urmeaza sa fie asigurate. La Generali Asigurari verificam fiecare serie de sasiu care urmeaza sa intre in asigurare".

Citeste si:

In opinia sa, cea mai buna metoda de lupta impotriva fraudei este preventia, care poate fi realizata printr-o mai buna colaborare intre companiile de asigurari, dar si cu institutii ale statului, asa cum este cazul politiei, chiar si pompieri. "Nu ne aflam intr-o zona nedezvoltata, trebuie doar sa tinem pasul cu tendintele din domeniu. De mentionat, ca exista comunicare intre companii, atunci cand exista suspiciuni cu privire la o masina. Dar, aceasta comunicare ar trebui imbunatatita in sensul sistematizarii si automatizarii, astfel incat la incheierea unei polite de asigurare auto, masina sa fie detectata automat si sa nu mai fie nevoie a fi cautat manual in baza de date", a spus Madalin Rosu.

La evenimentul UNSAR, Madalin Rosu a mai aratat ca, pentru a reduce frauda din piata asigurarilor, la nivelul uniunii asiguratorilor exista o initiativa de realizare a unei baze de date comuna pentru verificarea istoricului daunelor autovehiculelor asigurate prin intermediul politelor facultative CASCO. "Poate, la final de an sau mai repede, o sa avem aceasta baza de date. Prin intermediul unei aplicatii IT, societatile vor putea verifica istoricul daunelor autovehiculelor", a subliniat el, potrivit 1asig.ro.

Indemnizatiile brute platite (despagubirile platite de asiguratori) pentru asigurarile generale si de viata, in 2013, au fost 4,94 miliarde lei, in scadere cu 4,69% (aproximativ 243 milioane lei) fata de anul 2012, in timp ce subscrierile s-au cifrat la 8,29 miliarde lei. Pe segmentul RCA s-au platit daune de 1,92 miliarde lei (+3,37%), iar, pe CASCO, acestea au insumat 1,76 miliarde lei (-9,5%).