Tarile cele mai afectate de procesul de ajustare au fost cele nordice, Spania, Italia si unele sisteme bancare din Europa Centrala. Potrivit studiului, Spania s-a ajustat cel mai mult dintre toate tarile UE, cu o scadere de 14% a numarul de branch-uri, tarile nordice au inchis 8% din agentii, Italia (7%), Europa Centrala (6%), Portugalia (6%), Benelux (4%), Austria (3%), Europa de Sud-Est (3%).

Cele mai usoare ajustari a retelei au avut loc in Marea Britanie (2%), Polonia (2%) si Germania (1%). Demetrian a explicat ca aceasta ajustare a numarului de agentii poate veni pe doua canale, ca urmare a unei recesiuni - asa cum s-a intamplat in special in Spania - si pe fondul cresterii gradului de educare a clientilor, care incep sa foloseasca mai des online si mobile banking-ul, facand astfel necesara ajustarea si eficientizarea agentiilor.

Dupa ajustarea si eficientizarea retelei bancare, numarul mediu de clienti pe agentie a crescut cu 17% in Europa, pana la aproximativ 5.000 de clienti/agentie.

In cazul BCR, Dana Demetrian a mentionat ca in 2012 reteaua BCR avea cu 62 de unitati mai mult.