Astfel, posturile disponibile din cadrul bancii pentru care aplica cei mai multi candidati sunt cele de Ofiter de Credite si Administrator de cont. Acest lucru se datoreaza si faptului ca banca este intr-o continua expansiune din punct de vedere al numarului de sucursale si agentii si cele mai ample campanii de recrutare se organizeaza in special pentru ocuparea acestor posturi.

La sfarsitul lunii iunie ProCredit Bank avea un numar de 678 de angajati. Procentul cel mai mare este concentrat in Bucuresti unde functioneaza in cele 7 sucursale si agentii, dar si in sediul central al bancii, 315 angajati, adica 46,46% din total. Cele 14 locatii din tara (Brasov, Timisoara, Arad, Constanta, Craiova, Pitesti, Braila, Baia Mare, Tirgu Mures, Cluj-Napoca) cumuleaza un numar de 363 angajati, reprezentand 53,53% din numarul total de angajati ai ProCredit Bank.

Daca la sfarsitul anului 2005 ProCredit Bank Romania avea 502 angajati, cresterea inregistrata la sfarsitul lunii iunie 2006 a fost de 35%. De asemenea, daca ne raportam la evolutia numarului de angajati ProCredit Bank in ultimii 2 ani, in mod evident acesta a avut o evolutie ascendenta, cu rate de crestere anuale de peste 40%. Astfel, in anul 2005 a fost inregistrata cea mai spectaculoasa crestere, cu peste 74% fata de sfarsitul anului 2004.

“In mod sigur o data cu dezvoltarea bancii pe piata din Romania, va creste si numarul angajatilor ProCredit Bank. Vom deschide noi locatii, obiectivul nostru fiind ca pana la sfarsitul anului sa majoram numarul de locatii de la 21 existente in acest moment, pana la 30. Este si normal sa creasca astfel si numarul de angajati. Am previzionat o crestere in anul curent de peste 60% fata de sfarsitul anului 2005, adica un numar total de angajati de 810 pana la sfarsitul lui 2006," declara pentru Wall-Street Xhenifer Mytkolli, Executive Officer HR and Administrative la ProCredit Bank.

Cum isi gaseste banca angajatii?

In primul rand, pentru fiecare nou post disponibil din cadrul ProCredit Bank sunt plasate anunturi in cotidianele nationale, iar pentru posturile din alte orase anunturile apar suplimentar si in presa locala. Un alt instrument extrem de folosit si care functioneaza in paralel cu machetele de angajare din presa sunt website-urile specializate in recrutarea de personal. Din experienta anterioara, aceste website-uri aduc un procent de 80% din totalitatea CV-urilor care sunt trimise la departamentul de Resurse Umane.

O categorie speciala o reprezinta persoanele din Middle Management. ProCredit Bank continua traiectoria implementata la nivelul intregii retele internationale ProCredit Bank, strategie care pune accentul in principal pe calitatea angajatilor. Astfel, angajatii care fac parte din nivelul Middle Management sunt in principal selectati din interiorul bancii. Orice angajat cu o vechime mai mare de 2 ani, poate aplica pentru un astfel de post, iar dupa un program de training care dureaza minim 6 luni, angajatul respectiv este considerat pregatit pentru a prelua noile atributii. In acest mod, specialistii in resurse umane asigura ca viitorii directori de sucursale si agentii sau sefi de departamente au inteles obiectivele, misiunea si cultura ProCredit Bank, avand rolul foarte important de a le transmite mai departe si echipei pe care o vor conduce.

Motivele pentru care oamenii parasesc organizatia

Potrivit specialistilor in resurse umane ai bancii exista mai multe motive in functie de care se incheie colaborarea dintre ProCredit Bank si angajatii sai. De pilda, la momentul expirarii perioadei de proba, ambele parti pot decide de comun acord incheierea colaborarii, acesta fiind unul dintre cele mai frecvente motive pentru care angajatii parasesc organizatia.

Pe de alta parte, exista si situatii in care angajatii primesc oferte de la alte institutii de pe piata, de regula alte banci din sistem, si decid sa accepte aceste oferte. Cu toate acestea, au existat cazuri in care fosti angajati ai bancii au decis sa se reintoarca la ProCredit Bank, considerand ca structura si cultura organizationala a bancii corespunde in cea mai mare masura asteptarilor lor profesionale.