"Prestatorii de servicii care efectueaza operatiuni de plata prin intermediul cardurilor de debit si a cardurilor de credit la terminalele ATM au obligatia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu contractul de prestari servicii, conform prevederilor prezentului ordin", se arata intr-un proiect de ordin publicat pe site-ul ANPC, informeaza Mediafax. Bancomatele trebuie sa afiseze pe ecrane toate informatiile legate de costurile tranzactiei, in ordinea operatiunilor efectuate de catre client, acesta avand astfel posibilitatea de a renunta la operatiunea respectiva, fie ca este vorba despre eliberare de numerar, transfer din cont, plati de facturi sau alte servicii solicitate.

Informatiile privind costurile trebuie sa fie vizibile si usor de citit, precizand suma exacta pe care o persoana o are de platit pentru fiecare operatiune, nu procentul perceput. Totodata, dimensiunea literelor/cifrelor trebuie sa fie egala cu restul caracterelor de pe ecranul ATM-ului.

Daca se blocheaza sau se retine cardul de debit/credit in bancomat, insitutia de credit care detine ATM-ul are obligatia sa informeze clientii respectivi pe ecranul terminalului despre termenul maxim de recuperare a cardului si numarul de telefon la care clientul poate apela in aceasta situatie, cu intervalul orar specificat in care poate contacta banca. ANPC asteapta propunerile si observatiile pentru proiectul in dezbatere in perioada 1-11 septembrie.

In prezent, bancile nu afiseaza la bancomate costurile privind tranzactiile care se pot efectua la ATM-uri.