PwC apreciaza ca aproape 40% din jucatorii de pe piata de reasigurari s-ar putea regasi in aceasta situatie deoarece clientii (societatile de asigurare) asteapta solutii personalizate de la reasiguratorii lor.

Combinatia dintre ratele scazute ale dobanzilor, cresterea limitata a pietelor traditionale de asigurari, marjele de profit in scadere, afluxul instrumentelor financiare derivate legate de produse de asigurare (ILS), randamentul scazut al investitiilor si conditiile de piata nefavorabile, face ca reasiguratorilor sa le fie din ce in ce mai greu sa atraga noi clienti.

Tinand cont de preturile scazute si de competitia directa cu produsele de tip ILS, clientii isi pot permite sa graviteze in jurul unei selectii de reasiguratori mai bine cotati si de dimensiuni mai mari. Aceasta ii lasa pe reasiguratorii mai mici si mai putin bine cotati in afara jocului - Diana Coroaba, PwC

Analistii PwC considera ca reasiguratorilor de talie medie le va fi in greu sa sustina ritmul investitiilor si sa ramana competitivi in aceasta noua conjunctura. In schimb, reasiguratorii vor trebui sa aiba o strategie clara asupra urmatoarelor aspecte: locul unde intentioneaza sa concureze, modul in care se distinge propunerea lor catre piata, motivul pentru care sunt in acest sector si modul in care trebuie configurat modelul lor operational.

PwC preconizeaza ca reasiguratorii care vor avea succes sunt aceia care se vor diferentia de ceilalti, care cauta noi piete unde preturile sunt atractive si inoveaza in afara categoriilor obisnuite de asigurari.

Citeste si:

PwC propune sase modele de afaceri care ar putea sta la baza succesului in noul context de piata.

  • Jucatori de talie mare: Companii mari sau specializate, fie la nivel global sau regional;
  • Inovatori supli: Folosirea instrumentelor de analiza si a expertizei de specialitate pentru a surmonta limitele organizatiei;
  • Lloyd’s: Combinarea amplorii organizatiei cu agilitatea si expertiza unei companii de mici dimensiuni;
  • Performeri in privinta randamentului bursier: livrarea unui randament al investitiei superior;
  • Transformatori de risc: fondurile de investitii specializate;
  • Legaturi directe: parteneriate cu clienti pentru obtinerea unei protectii direct pe piata de capital;

Raportul mai subliniaza ca, in prezent, competitia trece dincolo de elemente precum pretul si expertiza in sector, in conditiile in care clientii cauta jucatori de talie mare, expertiza de specialitate, cunostinte sectoriale aprofundate si capacitati analitice avansate. Multi clienti sunt astazi dispusi sa plateasca in plus pentru solutii inovatoare in fata noilor riscuri la care se expun si care nu sunt inca pe deplin intelese. Acei jucatori fara astfel de capacitati formeaza o categorie de mijloc pusa din ce in ce mai mult sub presiunea jucatorilor mai mari din sector si vulnerabila in fata consolidarilor si al preluarilor ostile, conform raportului PwC.

„Multi reasiguratori au nevoie de o regandire radicala a locului si a felului in care concureaza. Tinand cont de preturile scazute si de competitia directa cu produsele de tip ILS, clientii isi pot permite sa graviteze in jurul unei selectii de reasiguratori mai bine cotati si de dimensiuni mai mari. Aceasta ii lasa pe reasiguratorii mai mici si mai putin bine cotati in afara jocului”, a declarat Diana Coroaba, partener, consultanta fiscala, liderul echipei de servicii fiscale pentru sectorul financiar, PwC Romania.

„Reasiguratorii resimt o presiune fara precedent asupra viabilitatii modelului lor de afaceri. Pe masura ce companiile mai eficiente continua sa absoarba o proportie tot mai mare a riscurilor asigurate, reasiguratorii trebuie sa se asigure ca raman relevanti, concentrandu-se asupra controlului costurilor, intelegerii riscurilor si inovatiei”, a precizat Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanta pentru management, PwC Romania.